چهارشنبه 16 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقاضای سعید حجاریان برای تعدیل خواسته های سیاسیون

به گزارش خبرآنلاین، در ضیافت افطاری فارغ التحصیلان انجمن اسلامی پلی تکنیک در کنار فعالین دانشجویی این دانشگاه که در دبیرستان البرز برگزار شد اعضای شورای مرکزی احزاب، فعالین مدنی، فعالین دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور وتعدادی از اساتید دانشگاه های تهران حضور داشتند.

در این مراسم سعید حجاریان ضمن اشاره به فوت عده ای فعالین طی سال گذشته و نیز برادرش سعد حجاریان برای همگی ایشان از درگاه باری تعالی طلب مغفرت نمود و از حاضرین نیز خواست تا برای ایشان فاتحه ای قرائت کنند. وی از امید برای فضای بهتر و تعدیل خواسته های فعالین سخن گفت.
دکتر مهدی سالاری راد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با بیان اینکه این جلسه در مکان اصلی خودش یعنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قابل برگزاری نبوده ابراز تاسف کرد و ضمن امیدواری به برگزاری جلسات آتی در دانشگاه از ایجاد فضای بهتر در جامعه خدا را شکر نمود و از اینکه در این جلسه تمامی نسل های پلی تکنیک در کنار هم باشند ابراز خرسندی نمود. او همچنین از درس آموختن از فضای افراط تفریط در گذشته و سوق به سوی اعتدال و عقلانیت صحبت به میان آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی نیز در این مراسم سخنان رئیس جمهور در مراسم تنفیذ را دارای نکات مثبت بسیاری برای جامعه دانست و گفت که می بایست تلاش کرد که در دوره پیش رو از تندروی هایی که در گذشته صورت گرفته خودداری کرد.

عباس عبدی نیز که یکی دیگر از میهمانان و عضو سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک ضمن تشکر از برگزارکنندگان برنامه گفت من بارها وارد دبیرستان البرز شده ام اما امروز اولین باری بود که از در وارد دبیرستان شده ام و امیدوارم تا ماه آینده بتوانیم از در وارد پلی تکنیک نیز بشویم. او گفت امید خوب است اما آنچه در آینده اتفاق می افتد محصول اراده همگان است همانطور که آنچه تا کنون اتفاق افتاده حاصل اراده بوده است. او ضمن تحلیل مسائل امروز خاورمیانه و ایران ابراز امیدواری کرد که ادامه این جلسات موجب انتقال تجربیات گردد.

فهیمی فر رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر نیز در این مراسم آرزو کرد که دوره جدید دوره رشد و تعالی و توسعه باشد. سالهای گذشته می بایست برای همگی مردم ایران تجربه ای باشد تا ضمن خودداری از افراط و تفریط بتوان برای همه کسانی که دل در گرو ایران دارند برای رشد اقتصادی و سیاسی در سایه عقل و عدالت زمینه سازی کرد. او گفتگو و تحمل و احترام به افکار مخالف را راه حل بسیاری از مسایل دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016