پنجشنبه 17 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشای یک سایت موشکی جدید در نزدیکی شاهرود

نشریه امنیتی جین از راه افتادن سایت موشکی جدیدی در اطراف شاهرود خبر داد که می تواند برای پرتاب موشک های بالستیک مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنامه گویا به نقل از روزنامه هاآرتز اسرائیل، نشریه امنیت جین که در انگلستان منتشر می شود گزارش داد که ایران سایت موشکی جدید در اطراف شاهرود راه اندازی کرده که می تواند از آن برای پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک استفاده کند.

newBalTestSiteIRI.jpg
نشریه جین بر اساس عکسهای ماهواره ای می گوید، ایران در سه سال گذشته به ساخت و ساز یک پایگاه بزرگ مشغول بوده که حاوی یک سکوی پرتاب موشک (متشکل از یک برج و یک محوطه) و مرکز مدیریت و مراقبت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشورهای غربی بارها در مورد توانایی موشکی ایران برای پرتاب موشک های دور برد که می توانند کلاهک هسته ای حمل کنند، ابراز نگرانی کرده اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که چند هفته پیش مقامات ایران از افتتاح مرکز فضایی جدید برای پرتاب ماهواره خبر دادند.

نشریه جین معتقد است تاسیسات شاهرود یکی از سه سایتی است که برنامه فضایی ایران را عملی می کند.

متیو کلمنتز، دبیر نشریه جین در این زمینه می گوید: "در بررسی تصاویر ماهواره‌ای به این نتیجه رسیدیم که این پایگاه یک امکان استراتژیک برای آزمایش موشک‌های بالیستیک خواهد بود که باعث می‌شود ایران بتواند از دو پایگاه دیگر خود، آزادانه برای برنامه "جاه‌ طلبانه" پرتاب ماهواره استفاده کند."

هنوز هیچ مقام ایرانی در این زمینه اظهار نظری نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016