شنبه 26 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پسر رهبر اخوان‌المسلمین در قاهره کشته شد

• در حالی که اخوان‌المسلمین هواداران خود را به "هفته مقاومت" دعوت کرده، گفته می‌شود که پسر محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین، در درگیری‌های روز "جمعه خشم" در قاهره کشته شده است.

دويچه وله ـ حزب آزادی و عدالت مصر که شاخه سیاسی اخوان المسلمین است، روز شنبه (۱۷ اوت/۲۶ مرداد) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که پسر محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین در جریان درگیری‌های روز جمعه در میدان رامسس کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عمار بدیع ۳۸ ساله در درگیری‌های روز "جمعه خشم" در اطراف مسجد "فتح" به ضرب گلوله کشته شده است.

از محل اختفای محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین اطلاعی در دست نیست. وی به اتهام تشویق و ترغیب به خشونت‌ورزی تحت پیگرد مقامات مصری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشته شدن عمار بدیع به دنبال کشته شدن دختر محمد البلتاجی صورت می‌گیرد که از رهبران سیاسی اخوان المسلمین است. دختر البلتاجی چهارشنبه گذشته در جریان درگیری‌ها کشته شد.

شبکه تلویزیونی مصر گزارش داد که روز شنبه پسر حسن مالک، یکی دیگر از رهبران اخوان المسلمین دستگیر شده است.

ائتلاف "ضدکودتا" هم‌چنین اعلام کرد که پلیس مصر جمال حشمت، سیاستمدار اخوان المسلمین را نیز دستگیر کرده است. او یکی از رهبران حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین است.

گفته می‌شود که در روز "جمعه خشم" حدود ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند که ۲۴ تن از آن‌ها از نیروهای پلیس بوده‌اند. خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که روز جمعه ۱۰۰۴ نفر دستگیر شده‌اند. موج دستگیری‌ها در روز شنبه ادامه داشته است.

صدها نفر درون مسجد "فتج" مانده‌اند

به گزارش آسوشیتدپرس، در این میان در روز شنبه صدها نفر در مسجد "فتح" در نزدیکی میدان رامسس مانده و حاضر به خروج از مسجد نیستند و درب‌های ورودی را سنگربندی ‌کرده‌اند و مانع از ورود نیروهای پلیس به درون مسجد می‌شوند. بسیاری از آن نگرانند به محض خروج دستگیر شوند.

یک روحانی به این خبرگزاری گفته است که هم‌اکنون مذاکراتی با مقام‌های ارتش در جریان است تا معترضان بتوانند سالم از مسجد خارج شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016