یکشنبه 3 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشریه نگین کرمان به دیلل انتشار طنز "کشور خارج کجاست؟" توقیف شد

به گزارش ایران وایر، همزمان با برگزاری تجمع شماری از نیروهای حزب الله و نمایندگان هیات های مذهبی در مقابل دفتر نشریه نگین کرمان، دادستانی کرمان این نشریه را به اتهام انتشار طنز "کشور خارج کجاست" توقیف کرد.

خبر توقیف نشریه نگین کرمان چهار روز پس از حملات رسانه های وابسته به اصولگرایان کرمان به نشریه نگین کرمان و احضار عباس کریمی زاده مدیرمسئول این نشریه به اتهام انتشار طنز "کشور خارج کجاست" از سوی دادستانی کرمان اعلام شده است.

به گزارش هجرت نیوز، سایت نزدیک به اصولگرایان استان کرمان، دادستانی کرمان روز شنبه دوم شهریور ماه نشریه نگین کرمان را به دلیل انتشار طنز "کشور خارج کجاست" " در 23 مردادماه و با اتهام توهین به "اسلام، قرآن، مقدسات و ارزش‌ها" توقیف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان خبرگزاری مهر نیز از قول حمید اسحاقی بازپرس شعبه 3 دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر توقیف این نشریه را تائید کرد و خبر داد که "نشریه نگین کرمان به اتهام توهین به مقدسات، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و تشویش اذهان عمومی" توقیف شده است.

حمید اسحاقی همچنین گفت که "بنابر تبصره هفت ماده 9 قانون مطبوعات، مسئولیت مقالات و مطالبی که در نشریه منتشر شود، به عهده مدیر مسئول است، ولی این مسئولیت نافی مسئولیت نویسنده و سایر اشخاصی که در ارتکاب جرم دخالت داشته باشند، نیست."

بازپرس شعبه سه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان همچنین گفت: "بر اساس ماده 500 قانون تعزیرات سال 75 کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به هرنحو فعالیت تبلیغی کنند، به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهند شد."

سایت هجرت نیوز خبر داه است که صبح شنبه "نمایندگانی از تشکل‌های مختلف کرمان از جمله روحانیان، مداحان، هیات‌های مذهبی و حزب الله کرمان در مقابل دفتر نشریه نگین کرمان تجمع کردند. در این تجمع نمایندگان حزب الله و هیات های مذهبی کرمان انتشار طنز "کشورخارج کجاست" را "توهین‌آمیز به قرآن،اسلام، ارزش‌ها و شهدا" توصیف کرده و به آن اعتراض کردند.

روح الله عسکری از روحانیان حاضر در این تجمع گفت که "مسئولیت هر آن‌چه که در نشریات چاپ می‌شود؛ به عهده‌ی مدیر مسئول است و ایشان نمی‌توانند از محتوای نشریه اظهار بی‌اطلاعی کند" و تاکید کرد که "مدیرمسئول نشریه نگین کرمان باید بدون اما و اگر صریحا در رسانه‌ی خودعذرخواهی و جبران مافات کند."

به گزارش هجرت نیوز در ادامه این تجمع نیز "برخی از نمایندگان تشکل‌ها نیز در اعتراض خود مطرح کردند که روال قانونی رسیدگی به این موضوع در مجرای قوه‌ی قضائیه در حال پیگیری است، اما اگر مدیر مسئول آن گونه که باید عذرخواهی نکند؛ بار دیگر این تشکل‌ها با زیرمجموعه‌ها و اعضایشان" در مقابل دفتر تشریه نگین کرمان تجمع خواهند کرد.
Negin-e-Kerman-23.5.92_0.jpg
این سایت درعین حال خبر داد که "عباس کریم‌زاده مدیرمسئول نشریه نگین کرمان" در تجمع نیروهای حزب الله و نمایندگان هیات های مذهبی معترض حاضر شد و گفت که "از این مطلب دفاع نمی‌کنم اما مگر کسی هم نشریات محلی را می‌خواند؟! این نشریات مجانی روی دکه‌ها می‌رود ولی کسی آن‌ها را نمی‌خواند."

استان وایر یادآوری می کند که طنز "کشور خارج کجاست" که دادستانی کرمان نشریه "نگین کرمان" را به اتهام انتشار آن توقیف کرد، سه سال پیش در شماری از وبلاگ ها و در فضای اینترنت منتشر شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016