جمعه 8 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
13 مرداد» نگاه پایگاه خبری انتخاب به علی جنتی "وزیر جنجالی دولت روحانی"
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: امیدوارم ادامه دهنده راهی باشیم که با آقای خاتمی شروع شد

ایلنا:‌ استودیو موزه موسیقی عصر چهارشنبه(6 شهریور) با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی مرادخانی(معاون امور هنری ارشاد) و جمعی از بزرگان حوزه موسیقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مرادخانی در ابتدای این مراسم به سابقه فعالیت مدیریتی خود در عرصه موسیقی اشاره کرد و گفت: از سال 1383 که قرار شد موزه موسیقی را افتتاح کنیم؛ این مجموعه در اختیار ما قرار گرفت و بدون هیچ گونه بازتاب خبری کار را آغاز کردیم و توانستیم مجموعه‌ای غنی از موسیقی ایران را گردآوری کنیم که به طور حتم این آثار کم نظیر هستند، موزه موسیقی آرشیوی در اختیار دارد که در کشور بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: پس از اینکه دکتر جنتی از من خواست که در معاونت هنری حضور داشته باشم؛ از ایشان خواستم کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم، همچنین صحبت‌هایی هم با آقای شهردار داشتم و ایشان هم با این موضوع موافقت کرد، بنابراین قرار است کارهای زیربنایی در موزه موسیقی را رها نکنم.

مدیر موزه موسیقی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که با تمام مشکلات توانستیم مجموعه‌ای غنی از آثار موسیقایی را فراهم کنیم که به نظر من اگر بی‌نظیر نباشد؛ کم نظیر خواهد بود. طی این مدت میزبان سفیران کشورهای مختلف بودم که برای دیدن موزه به اینجا می‌آمدند و شاهد بودم بعد از رفتن به نوعی رفتار می‌کردند که گویی رویاهای خود را پیدا کرده‌اند. امیدوارم در طول حضورم در معاونت هنری بتوانم برنامه‌هایی را پیاده کنم که درخور و شایسته مردم ایران باشد. مردمی که در همه دوران اهل توحید بوده‌اند و میراثشان ارمغانی است برای بشریت.

مرادخانی در پایان ضمن ابراز امیدواری از ادامه حمایت‌های شهرداری تهران و وزارت ارشاد اظهار کرد: این مکان را با هیچ جایی عوض نمی‌کنم. با اینکه هم اکنون در مقام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی به طور موازی فعالیت می‌کنم اما از دوستان و مدیران خود می‌خواهم اجازه ادامه خدمت‌رسانی در این مکان را به من بدهند. وظیفه دارم از تمام دوستانی که در این سال‌ها برای تجهیز موزه تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر کنم. امروز روز مبارکی است که ما میزبان بزرگان موسیقی هستیم، بدون حضور این بزرگان هرگز نمی‌توان کاری را پیش برد. استودیوی صدای موزه موسیقی ازجمله مجهزترین استودیوها در کشور است.

فرهاد فخرالدینی رهبر سابق ارکستر ملی ایران پس از مرادخانی به جایگاه دعوت شد و با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران برای تاسیس موزه اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم وضعیت موسیقی در کشور ما چگونه است؛ زیرا همه به خوبی با این وضعیت و مشکلات این عرصه آشنا هستند. ما با موسیقی و با هنر و با فرهنگ می‌توانیم در دنیا به خود ببالیم.

این هنرمند با بیان اینکه برخی صحبت‌ها که موجب نزول جایگاه موسیقی می‌شود دلم را به درد می‌آورد، ادامه داد: موسیقی اگر چیز بدی بود، فیلسوف بزرگی چون ابن سینا به بحث درباره آن نمی‌پرداخت. از نظر ابوعلی سینا موسیقی در صدر همه علوم قرار دارد. موسیقی به جامعه نشاط و شادی می‌دهد. من از دکتر جنتی و آقای مرادخانی می‌خواهم که تلاش کنند تا موسیقی و هنر در کشور ما رونق بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فخرالدینی در پایان خطاب به مسئولان حاضر در جمع گفت: موسیقی از انحراف‌ها جلوگیری می‌کند، بسیاری از مسائلی که موجب ناهنجاری می‌شود با موسیقی خنثی خواهد شد. با همکاری هنرمندان به وضعیت موسیقی ایران کمک کنید و مطمئن باشید از این کمک ضرری نخواهید دید. بیایید در این راه همگی دست به دست هم بدهیم و ببینیم که چه باید کرد تا مردم ما از این هنر والا بهره‌مند شوند.

خشایار اعتمادی که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی به بیان مسائل مرتبط با موسیقی پاپ پرداخت و تلاش برای ورود تکنولوژی‌های روز ضبط صدا را ازجمله اقدامات لازم برای پیشرفت این عرصه بیان کرد.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: آقای وزیر انتخاب شما و گرفتن رای اعتماد از مجلس را به شما تبرک می‌گویم، همچنین از حسن انتخاب شما برای سپردن مسئولیت معاونت هنری به مرادخانی سپاسگزاریم و این انتخاب را به اهالی هنر تبریک می‌گویم.

علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این مراسم به اهمیت ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد و شهرداری تهرا اشاره کرد و در ارتباط با نظر میهمانان خارجی در برخورد با موزه موسیقی گفت: به همکاری‌های نزدیک وزارت ارشاد و شهرداری تهران چشم دوختم تا بتوانیم دست در دست هم فضای نشاط و شادی را به جامعه بازگردانیم. فضایی که متاسفانه در سالهای اخیر پرنشاط نبود و چهره بسیاری از مردم متاثر و غم زده شد. بسیاری از شخصیت‌های خارجی و سفیرهای کشورهای دیگر که از موزه موسیقی بازدید می‌کنند، بسیار با شگفتی از این مجموعه یاد می‌کنند، چراکه گنجینه بزرگی از موسیقی ایران در این موزه فراهم شده است. استویوی این موزه هم درحال آماده سازی است و امیدواریم این مرکز بتواند پاتوق خوبی برای همه هنرمندان موسیقی باشد تا در جهت رشد و تقویت این هنر به کار برده شود.

جنتی با بیان اینکه وزارت ارشاد همکاری لازم را برای انجام رسالت این مرکز به کار می‌گیرد، درباره حضور مرادخانی در معاونت هنری گفت: ما آمدیم که در شرایط امیدواری بار دیگر از خوشحالی و نشاط مردم ایران صیانت و آن را تقویت کنیم. بسیار خوشحالم علی مرادخانی مسئولیت معاونت هنری را قبول کرد. در همان روزهای نخست هم به ایشان گفتم شما تحت هر شرایطی نباید این گنجینه بزرگ را در موزه موسیقی رها کنید. به هر حال این گنجینه حاصل زحمات آقای مرادخانی است و در مسئولیت معاونت هنری هم باید موزه را حمایت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان ضمن تشکر از کمک‌های احمد مسجد جامعی برای راه‌اندازی این محل اظهار کرد: آقای مسجدجامعی قبل و بعداز تشکیل دولت یازدهم کمک‌های فوق‌العاده‌ای به ما کردند که امیدوارم با این کمک‌ها ادامه دهنده راهی باشیم که در ابتدا با آقای خاتمی شروع شد. امیدواریم بتوانیم در وزارت ارشاد ادامه دهنده راهی باشیم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد و پس از ایشان هم آقای مسجدجامعی دنباله رو این مسیر بود.

آخرین سخنران این مراسم محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران؛ بود که ضمن ابراز خوشحالی از حضور در میان هنرمندان سرشناس موسیقی اظهار مرد: بسیار خوشحال هستم که در این مراسم در خدمت هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی هستم. هنر زمانی که با آزادی و آزادگی همراه می‌شود به اوج خود می‌رسد.

وی درباره کارهایش در عرصه هنر در زمان حضور در شهرداری تهران اظهار کرد: در طول مدتی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم؛ تلاشم این بود که شهرداری را از قالب یک نهاد خدماتی به سوی نهادی اجتماعی سوق دهم. در طول زمان حضورم در شهرداری هرگز بخش فرهنگ و هنر را فراموش نکردم.

وی در پایان گفت: این هنرمندان هستند که روح و روان جامعه را در دست دارید و می‌توانید طعم شیرین خوشی را در کام مردم قرار دهید.

پس از پایان سخنرانی‌ها، مسئولان و هنرمندان از استودیو موزه موسیقی بازدید کردند که این محل با صدای شهرام ناظری و آوای نی محمد موسوی افتتاح شد.

در این مراسم هنرمندانی همچون شاهین فرهت، هوشنگ و ارسلان کامکار،‌ هوشنگ ظریف، کیوان ساکت، حسن ریاحی، فرهنگ شریف، عباس خوشدل، سهراب و تهمورث پورناظری، علیرضا قربانی، کامبیز روشن‌روان، بهروز صفاریان، پدرام کشتکار، حسن ریاحی، فرهنگ شریف، عباس خوشدل، سهراب و تهمورث پورناظری، علیرضا قربانی حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016