یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان يک زندانی سياسی کُرد در زندان مرکزی بندرعباس در معرض خطر جدی قرار دارد

کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی ـ وضعيت جسمی زندانی سياسی کُرد افشين سهراب زاده بسيار وخيم می باشد او دچار خونريزی داخلی است اما مسئولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات مانع انتقال او به بيمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند.

بنا به گزارش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی ، افشين سهراب زاده ۲۳ ساله و ساکن شهر کرمانشاه که مدت ۴۰ روز پيش، بعد از ۲۳ روز اعتصاب غذاو به بهانه اعزام به بيمارستان از زندان ميناب به زندان بندرعباس منتقل شد که از سوی پرسنل اين زندان مورد آزار و تهديد شديد قرار گرفت. هم اکنون اين زندانی سياسی کرد دچار خونريزی داخلی از ناحيه روده شده است و شرايط وی به حدی حاد می باشد که همبنديان وی بشدت نگران جان او هستند. عليرغم دردهای طاقت فرسا ،ماموران وزارت اطلاعات و مسئولين زندان از انتقال وی به بيمارستان ودرمان او ممانعت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی اين زندانی سياسی کرد چند بار به بهداری زندان مراجعه کرده است که در اين بهداری بجز متادون و داروهای روانگردانی هيچ داروی ديگری يافت نکرده است.

افشين سهراب زاده فرزند بهروز که در تاريخ ۱۷ آذر ۱۳۸۸ در شهر کامياران دستگير و مدتی زيادی در اداره اطلاعات اين شهر توسط شهرام رحيمی معاون اطلاعات کامياران بيرحمانه شکنجه ميشود و بطوری که از ناحيه دماغ دچار شکستگی و بر اثر ضربه شديد ين مامور اطلاعات فتق اين زندانی سياسی پاره ميشود که بعد از آن به رجايی شهر کرج فرستاده ميشود و بعد از ۲۰ روز دوباره به اداره اطلاعات سنندج باز گرداننده ميشود و هنگامی که چند بار از شدت درد از هوش ميرود، در يکی از بيمارستهای شهر سنندج تحت عمل جراحی فتق قرار می گيرد بصورتی که بعد از اين عمل حدود ۹ ماه به وی سوند وصل ميشود.

افشين سهراب زاده ۲۳ ساله به اتهام همکاری با يکی از احزاب کرد در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج به قضاوت مصطفی طياری به ۲۵ سال زندان و تبعيد به ميناب محکوم شد.

گفتنی است که روز چهارشنبه ۱۲ تيرماه سال جاری اين زندانی اهل کردستان در اعتراض به آنچه «شرايط اسفناک» اين زندان گفته شده و تبعيدش از زندان مرکزی سنندج به اين زندان اقدام به خودکشی کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016