شنبه 16 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

میلیون‌ها استرالیایی به پای صندوق‌های رای رفتند

مردم استرالیا برای شرکت در انتخابات عمومی این کشور به پای صندوق های رای رفته‌اند.

به گزارش بی بی سی فارسی، در این انتخابات، کوین راد، نخست وزیر کنونی از حزب کارگر، رقابتی تنگاتنگ با تونی ابوت از حزب محافظه‌کار دارد.

حزب کارگر از شش سال قبل در استرالیا در راس قدرت است. کوین راد سه ماه پیش در مبارزه ای بر سر رهبری حزب کارگر، جولیا گیلارد، نخست وزیر سابق استرالیا را کنار زد. خود خانم گیلارد در سال ۲۰۱۰ با کنار زدن کوین راد که نخست‌وزیر بود، روی کار آمده بود. در رای گیری درون حزبی اواخر ژوئن، کوین راد موفق شد رهبری حزب و نخست‌وزیر را از جولیا گیلارد پس بگیرد.

تازه‌ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که آقای ابوت و ائتلاف لیبرال- ملی‌گرای او به میزان قابل توجهی از کوین راد جلو است اما هر دو رقیب گفته‌اند که هنوز زود است در مورد نتیجه انتخابات صحبت شود و از هواداران خود خواسته اند که رای بدهند.

در حوزه‌های اخذ رای صف‌های طولانی برپاست. بر اساس قوانین استرالیا، شرکت در انتخابات برای شهروندان بالای ۱۸ سال اجباری است و انتظار می‌رود که بیش از ۱۴ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند.

اقتصاد، مهاجرت و مالیات مربوط به آلودگی کربنی در صدر بحث های مبارزات انتخاباتی پنج هفته ای استرالیا بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آستانه انتخابات، نخست‌وزیر استرالیا بر پیشینه اقتصادی دولت تاکید کرد و گفت اولویت او "ایجاد شغل، شغل بیشتر و شغل، بهداشت، اینترنت پرسرعت و مقابله با فشارهای ناشی از هزینه ها است."

اقتصاد از محورهای اصلی هر دو حزب است و هر دو حزب سیاست های سختگیرانه ای در مورد پناهجویان اعلام کرده‌اند و گفته‌اند تعداد افرادی را که با قایق و کشتی وارد سواحل استرالیا می‌شوند، کاهش خواهند داد.

بر اساس طرح حزب کارگر، پناهجویانی که با قایق وارد استرالیا می‌شوند، در زمان رسیدگی به تقاضای پناهندگی‌شان به گینه نو پاپوآ فرستاده می‌شوند و اگر تقاضای آنها پذیرفته شوند، همانجا اسکان داده خواهند شد.

اما تونی ابوت می‌گوید یک فرمانده نظامی برای هدایت عملیات مربوط به مقابله با قاچاقچیان انسان تعیین خواهد کرد و اقامت پناهجویانی که موقعیت پناهندگی بگیرند نیز با ویزای موقتی قابل تمدید، محدود خواهد شد.

وی سه هفته پیش گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بیش از سی هزار پناهجویی که درخواست پناهندگی آنان در دست رسیدگی است، هرگز اجازه اقامت دائم در استرالیا را نخواهند یافت. در صورت قبول درخواست پناهندگی، به این افراد صرفا ویزای موقت سه ساله داده می‌شود و در مورد پیوستن اعضای خانواده و اجازه کار آنان نیز محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

آقای ابوت همچنین وعده داده که سیاست نامحبوب دولت فعلی در زمینه مالیات آلودگی کربنی را لغو کند.

گروه‌های فعال در حقوق پناهندگان، از سیاست های مهاجرتی هر دو کاندیدای انتخابات امروز انتقاد کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016