سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تائيد حکم اعدام ۴ متهم قتل‌های زنجيره‌ای کرمان

وکيل مدافع خانواده نژادملايری يکی از مقتولين پرونده قتل‌های زنجيره‌ای کرمان از تاييد حکم اعدام ۴ نفر از متهمان اين پرونده از سوی ديوان عالی کشور خبر داد.

غلامعلی رياحی در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار کرد: قبلا يکی از متهمان پرونده قتلهای زنجيره‌ای کرمان به اعدام محکوم شده بود که علاوه بر آن، حکم اعدام سه نفر ديگر از متهمان اين پرونده صادر شد و ديوان عالی کشور حکم اعدام صادره از شعبه جزايی دادگاه کرمان را در خصوص اين متهمان تاييد کرد و هم اکنون پرونده جهت اجرای حکم به دادگستری کرمان بازگشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: اجرای حکم اعدام اين متهمان به درخواست اوليای دم مبنی بر قصاص آن‌ها بستگی دارد و اگر نظر ديگری داشته باشند؛ متناسب با درخواست اوليای دم با اين محکومان رفتار خواهد شد.

رياحی تاکيد کرد: گرچه قوه قضاييه پس از طی مراحل مختلف، حکم قطعی و لازم الاجرا را در خصوص متهمان پرونده قتل‌های محفلی کرمان صادر کرده است ولی هدف اصلی مجازات، بازدارندگی و صيانت جامعه از اين‌گونه قانون شکنی‌هاست.

وکيل مدافع خانواده نژادملايری يکی از مقتولين پرونده قتل‌های زنجيره‌ای کرمان ادامه داد: علی رغم اين‌که حدود ۱۰ سال اين پرونده طول کشيد و دستگاه قضايی نيز به وظيفه خود در خصوص اين پرونده عمل کرده و حکم اعدام متهمان اين پرونده را صادر کرده است؛ ولی با اين حال جان ۴ نفر از محکومان اين پرونده، منوط به درخواست و يا عدم درخواست قصاص خانواده مقتولين اين پرونده است.

وی متذکر شد: در تمام مراحل رسيدگی به اين پرونده به همراه ديگر همکارانم با حضور در دادگستری کرمان، تلاش کرديم تا حق به کرسی بنشيند، ولی حالا که حکم به قطعيت و لازم الاجرا بودن رسيده است؛ توصيه داريم که اگر خانواده مقتولين احساس کردند که متهمان اين پرونده نادم و پشيمان هستند از خون آن‌ها گذشت کنند.

رياحی ادامه داد: به هر حال عفو يا اجرای قصاص از اختيارات ولی دم است و ما غير از توصيه به گذشت کار ديگری نمی‌توانيم انجام دهيم.

به گزارش ايسنا، پرونده قتل‌های زنجيره‌ای (محفلی) کرمان در ۴ ‏‏اسفند سال ۱۳۸۱ پس از وقوع ۱۸ فقره قتل، به وقوع پيوست و پس از گذشت ۱۰ سال از جنايت کشتار زنان و مردان در کرمان به قتل‌های زنجيره‌ای(محفلی) در کرمان معروف شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016