یکشنبه 31 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: آماده مذاکره هستیم، بدون پیش شرط و از موضع برابر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن روحانی در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد،گفت: مذاکره باید از موضع برابر با احترام متقابل همراه باشد و در فکر منافع خود نباشند بلکه منافع متقابل مطرح باشد و همه حقوق حقه مردم ایران از جمله حقوق هسته‌یی و غنی‌سازی در خاک این کشور در چارچوب مقررات بین‌المللی را بپذیرند که اگر در برابر حق و حقوق ملت ایران سر فرود آورند ملت ایران ملت منطقه، ملت دوستی، صلح و همکاری است و می‌توانیم همه دست به دست هم دهیم و مشکلات منطقه و حتی جهان را حل و فصل کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کشورهای منطقه باید مردم‌سالاری را از نیروهای مسلح ایران بیاموزند، ادامه داد: کشور ما کشوری انقلابی است که حاکمیتش از آن مردم است و نیاز به جنگ و تجاوز ندارد چون نفوذ ما در منطقه نفوذ فرهنگی و گفتمانی است.

روحانی با بیان اینکه ایران در طول 200 سال گذشته به کشوری تجاوز نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز هم در دوران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح این سرزمین و نظام آغازگر هیچ تجاوزی در منطقه نخواهد بود اما همواره مدافع حقوق حقه‌مان در برابر متجاوزان بوده و خواهیم بود و همیشه تجاوزگر را از تجاوز پشیمان خواهیم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه متجاوزان 31 شهریور 59 و دیکتاتور متجاوز و حامیان‌شان به کجا رسیده‌اند، افزود: قهرمانان ما با پایمردی و ایستادگی روز به روز بر عزت خود و ملت این سرزمین افزوده‌اند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: آنهایی که به تجاوز کمک می‌کنند دیر یا زود اثر آن را در زندگی خود باید ببینند. آثاری که امروز در منطقه از سوی تروریست‌ها می‌بینیم این است که همان کسانی که تروریسم را خلق کردند امروز باید آثار شوم عمل ناصالح و متجاوزانه خود را در سراسر این منطقه و یا حتی دورتر شاهد باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات منطقه خواهند بود، اظهار کرد: ایران و نیروهای مسلح این کشور برای همسایگان تهدید نیستند بلکه کسانی برای منطقه تهدید هستند که همه مقررات بین‌الملل را زیر پا گذاشتند و رژیمی برای منطقه تهدید است که تمام معاهدات بین‌المللی در زمینه سلاح کشتار جمعی را زیر پا گذاشته است و انباشت انواع سلاح‌های شیمیایی و هسته‌یی را برای تهدید دیگران ذخیره کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران قدرتمندند، اما قدرتشان برای بازدارندگی و دفاع است نه چیز دیگری، افزود: ما اساسا با جنگ مخالفیم چون قربانی جنگ و تجاوز هستیم و می‌دانیم جنگ ناپسند است و خسارت‌های بسیار دارد؛ البته دفاع در برابر تجاوز را لازم، ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌دانیم.

رییس‌جمهور همچنین گفت: ما به همه جنگ‌افزوان اعلام می‌کنیم که در پی جنگ جدید در منطقه نباشید چون به دنبال آن پشیمانی برای آنها خواهد بود. جنگ را نمی‌شود با جنگ خاموش کرد بلکه جنگ را با منطق و سیاست و همدلی کشورهای منطقه می‌توان خاموش کرد.

وی با بیان اینکه ما طرفدار خواست ملت‌ها از جمله ملت سوریه هستیم، اظهار کرد: همه باید تلاش کنند جنگ داخلی در سوریه متوقف شود و تروریست‌ها در منطقه تقویت نشوند. همچنین گروه‌های معارض سوری با دولت سوریه پای میز مذاکره بنشینند چون ما خواهان تحقق نظر و مطالبات مردم سوریه در آن کشور هستیم و از همگان می‌خواهیم با رویکرد توسعه جنگ به سوریه و منطقه نگاه نکنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما به جهان اعلام می‌کنیم ایران کشور بزرگ متمدن انقلابی قدرتمند است و با این کشور و ملت با زبان زور و تهدید حرف نزنید، گفت: جنگ و دیپلماسی در کنار هم مفهومی ندارد و هیچ ملت منطقی و آزاده‌ای روی یک میز جنگ و دیپلماسی را نمی‌پذیرد.

روحانی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران دنبال توسعه است و در پی سلاح کشتار جمعی نیست، افزود: این نظام و دولت به تمام معاهدات منع سلاح کشتار جمعی از جمله معاهده عدم اشاعه سلاح هسته‌یی پیوسته است و به آن متعهد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016