چهارشنبه 10 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز: در صورت شکست مذاکرات٬ دولت واژگون می‌شود

دیگربان - جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید در صورت شکست ایران در مذاکره با آمریکا دولت «واژگون» می‌شود٬ علی خامنه‌ای گفته به حسن روحانی کمک کنید و دولت باید درباره «مکالمات» دو طرف «شفاف‌سازی» کند.

آقای شجونی در گفتگوی روز سه‌شنبه (نهم مهرماه) با خبرگزاری «تسنیم» این اظهارات را مطرح کرده است.

وی گفته که «هزینه شکست ما در این مذاکرات بسیار زیاد است. در این صورت، ملت، دولت را واژگون می‌کند و در بعد بین‌المللی هم حیثیتمان بر باد فنا خواهد رفت.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شجونی شکست احتمالی ایران در مذاکره با ایالات متحده را «شهید فروشی و امام فروشی» نام گذاری کرده است.

وی با این حال توضیح بیشتری درباره ویژگی‌های این شکست ارائه نکرده است.

این روحانی تندرو با بیان اینکه علی خامنه‌ای گفته باید به دولت کمک کنیم٬ افزوده که «ما هم چنین می‌کنیم و در مصاحبه‌ها جز رعایت احترام کاری نمی‌کنیم تا بعد.»

وی اضافه کرده است: «الان بعضی جوان‌ها به ما مراجعه می‌کنند که به دولت بدبین هستند. به آن‌ها می‌گویم حالا صبر کنید به این دولت کمک کنید اول کار آن است.»

شجونی در ادامه گفته «ما نمی‌توانیم ۶۰ سال دشمنی آمریکا با ایران را در این مذاکرات ندید بگیریم» و انقلاب را نباید «پیش پای آمریکا ذبح کرد.»

وی با بیان اینکه «همه انتظار دارند حقایق پشت پرده آشکار شود» افزوده است: «آن‌ها می‌گویند ایران درخواست صحبت تلفنی کرده‌ است ما می‌گوییم، آن‌ها تقاضا کردند. این حیثیت کابینه را زیر سوال می‌برد و باید شفاف‌سازی شود.»

بدنبال گفتگوی تلفنی حسن روحانی و باراک اوباما که مقام‌های آمریکایی آن را درخواست طرف ایرانی اعلام کرده‌اند٬ محافظه‌کاران تندرو لب به اعتراض گشوده‌اند.

محمدعلی جعفری٬ فرمانده کل سپاه پاسداران این مکالمه تلفنی را «اشتباهی تاکتیکی» نامیده و روزنامه «کیهان» آن را «تأسف‌بار‌ترین پرده و بزرگ‌ترین امتیازی» دانسته که حسن روحانی به ایالات متحده داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016