یکشنبه 14 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توکلی: احتمال موافقت مجلس با حذف یارانه سه دهک بالا

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان این كه اظهارات گفته شده در مورد عدم شناسایی دهك‌های پردرآمد به منظور حذف آن‌ها از لیست یارانه بگیران بهانه تراشی است از موافقت احتمالی مجلس با پیشنهاد حذف سه دهك از لیست یارانه بگیران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد توكلی نماینده تهران در حاشیه جلسه علنی امروز یكشنبه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اظهار بی اطلاعی از نتیجه جلسه عصر روز گذشته تیم اقتصادی دولت و مجلس، در خصوص نحوه پرداخت یارانه ها نیز گفت: نحوه فعلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دارای دو بی عدالتی است؛ اول اینکه در این طرح به فقیر و غنی به صورت یکسان یارانه پرداخت می‌کنیم که این بی‌عدالتی است و بی‌عدالتی دیگر این است که چون منابع کافی نداریم بخشی از پولی که قرار است به مردم پرداخت شود، از طریق دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی تحمیل می‌شود.

وی افزود: در این راستا دولت به بانك مركزی تحمیل می‌كند تا اسكناس چاپ كند و وقتی پول پرقدرت زیاد باشد نقدینگی افزایش یافته و تورم ایجاد می‌شود که این تورم به دهک‌های پایین فشار می‌آورد و فشارش به دهک‌های بالا کمتر از متوسط است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



عضو كمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات عدم توانایی شناسایی دهكهای پردرآمد برای حذف یارانه نقدی را بهانه تراشی نامید.

توكلی با ببا بیان اینکه از صدر اسلام تا الان مسلمانان زكات می‌دهند، گفت: پس عملا شناخت مستحق امكان پذیر است كه خداوند نیز دستور آن را داده است. می‌گویند شناسایی دهک‌ها مقدور نیست. البته دولت یازدهم این موضوع را بیان نکرده بلکه دولت قبلی اعلام کرده بود که شناسایی دهک‌ها مقدور نیست.

وی افزود: گردش مالی صاحبان حساب‌ها در بانك مركزی موجود است وام موعدیان مالیاتی هم مشخص است و صاحبان خودروهای لوكس نیز معلوم هستند بنابراین از این ملاك‌ها برای شناسایی دهك‌ها می‌توان استفاده كرد.

توکلی با بیان اینکه به نظرم مجلس با پیشنهاد حذف سه دهک موافقت می‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام مشکلات طرح هدفمندی یارانه‌ها را حل می‌کند، اظهار داشت: این یکی از مشکلات است و مشکلات دیگری هم وجود دارد که بایستی حل شود.

در پایان در خصوص این كه آیا در رابطه حذف این سه دهک با دولت جلسه‌ای خواهید داشت، گفت: اگر نیاز باشد با دولت جلسه‌ای را می‌گذاریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016