شنبه 20 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ممنوع الخروجی خاتمی از عادت های بد دولت احمدی نژاد بود، در مورد نقش سپاه در اقتصاد ايران اغراق شده است

علی لاريجانی، در مورد سپاه پاسداران می گويد: در مورد نقش سپاه در اقتصاد ايران اغراق شده است، سپاه پاسداران دارای فن آوری‌ هست که می تواند تونل بکند و در آن لوله نفت و لوله گاز کار گذارد ولی ما پتروشيمی داريم، ذوب آهن داريم که آنها با آن رابطه‌ای ندارند.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - روزنامه لوموند در ژنو سوئيس گفت وگوئی انجام داده است با علی لاريجانی- رئيس مجلس شورای اسلامی.

به گزارش سرويس بينالملل «انتخاب» ؛ علی لاريجانی، به تغيرسياست‌های ايران اشاره می کند ودر مقابل اين پرسش که آيا احمدی نژاد نمی خواست پرونده اتمی ايران حل شود و اکنون حسن روحانی می‌خواهد؟ پاسخ می دهد: آنها هم می‌خواستند ولی تاکيتک‌ها فرق می‌کند، آقای روحانی پرونده را خوب می شناسد. علی لاريجانی می پذيرد که تحريم ها تا اين اندازه نبوده است و می گويد: در آن دوره اين همه تحريم به ما تحميل نکرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته لوموند، علی لاريجانی، به هيچ يک از پرسش های خبرنگارلوموند، درمورد آزادی احتمالی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، آينده برنامه‌های هسته ای، چگونه ايران مذاکرات را پيش خواهد برد پاسخ روشن و قابل توجه برای غربی ها ارائه نمی کند.

در مورد چرائی ممنوعيت سيد محمد خاتمی از خروج می گويد: من فکر می کنم که دولت احمدی نژاد در برخی موارد عادات بدی داشت که اين هم يکی ازآنها بود و فکر می کنم که اين مسئله به آسانی قابل حل است.

علی لاريجانی، درمورد سپاه پاسداران می گويد: در مورد نقش سپاه در اقتصاد ايران اغراق شده است، سپاه پاسداران دارای فن آوری‌ هست که می تواند تونل بکند و در آن لوله نفت و لوله گاز کار گذارد ولی ما پتروشيمی داريم، ذوب آهن داريم که آنها با آن رابطه‌ای ندارند.

علی لاريجانی می افزايد: ما ازسپاهيان می‌خواهيم که به اقتصاد رقابتی لطمه وارد نکنند.

درباره نقش و نفوذ سپاه پاسداران در سياست در جمهوری اسلامی، علی لاريجانی می‌گويد: آنها در سياست دخالت نمی‌کنند، آنها تنها به دادن مشورت به ما بسنده می کنند.

خبرنگار از لاريجانی می پرسد: پس چگونه بود که فرمانده سپاه پاسداران تماس تلفنی روحانی با اوباما را مورد انتقاد قرارداد؟ لاريجانی می گويد که سخنان فرمانده سپاه، نشان دهنده حسن نيت وی بوده است. درمورد اقدامات رئيس جمهوری، لاريجانی می افزايد: درسنت ما هرگاه پدری درامور فرزند خود دخالت کند آنرا به تحقير فرزند تعبير نمی کنيم بلکه آنرا به پای نيت خوش برای فرزند می‌گذاريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016