پنجشنبه 25 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه کاخ سفید: جدیت و عمل‌گرایی ایران در مذاکرات اخیر بی‌سابقه بود

کاخ سفید می‌گوید طرح ارائه‌شده از سوی ایران در این مذاکرات از برخی جهات «بی‌سابقه» و حاوی «مباحث واقعی» و دارای «جزئیات فنی‌» کم‌سابقه بوده است.

به گزارش انتخاب؛ رویترز نوشت: ایران در مذاکرات ژنو طرحی را ارائه کرد که گفته می‌شود در چند مرحله قادر است راهکاری برای برون‌رفت از مسئله هسته‌ای باشد. این طرح نقطه آغاز و نقطه هدف و همچنین گام‌های میانی طرفین را مشخص کرده است.

کاخ سفید طرح ارائه شده از جانب ایران را دارای «سطح جدیدی از جدیت و عمل‌گرایی» توصیف کرده که پیش از این مشابهی نداشته است.

آمریکا طرح ارائه شده از جانب ایران را از لحاظ «جدیت و عمل‌گرایی» بی‌سابقه توصیف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است هیئت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تاکید کرده است که از دید نمایندگان آمریکا برخی جزئیات فنی مطرح‌شده در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.

به گفته وی «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا قرار است به زودی در مورد این دور از گفت‌وگوها به کنگره گزارش دهد. با این حال وی اذعان کرده است که فعلا قرار نیست تحریمی لغو شود و باید در این مورد مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما شاهد سطح جدیدی از گفت‌وگوها هستیم که با آنچه که پیش از این رخ می‌داد، تفاوت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر برگزاری ادوار بعدی مذاکرات نیز تاکید کرده و گفته است در دورهای بعدی نیز کارشناسان آمریکایی حضور خواهند داشت. وی تصریح کرده که هیچ‌کس انتظار نداشت مشکلات و اختلافات یک‌شبه حل شود، با این حال آمریکا «با چشمانی باز» به مذاکرات ادامه می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016