پنجشنبه 25 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده اصفهان در مجلس: مدعی‌العموم در واکنش به توهین نعيمه اشراقی ورود کند

فارس ـ نیره اخوان بی‌طرف نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، با اشاره به توهين اخير نعيمه اشراقی به امام (ره) و خانواده شهدا گفت: در روزهای اخير نيز مطالبی از سوی خواهر ديگر خانم اشراقی منتشر شد که بخشی از آن خلاف قانون بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه دادستان بايد به اين مسئله ورود کند تصريح کرد: از جمله مواردی که می‌توان آن را پيگيری کرد و خلاف قانون محسوب می‌شود، هنجارشکنی زهرا اشراقی در مورد بحث حجاب و اظهارنظر درباره حجاب سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنين استفاده از ماهواره است.

عضو کميسيون حقوقی و قضايی مجلس با تأکيد بر اينکه، اين مسائل خلاف قانون ارزش‌های ما را هدف قرار گرفته اظهار داشت: صحبتهای مطرح شده خلاف است و پاک‌ترين افراد و شخصيت‌های نظام را هدف قرار داده و حتی با امام (ره) نيز اينگونه برخورد می‌شود.

اخوان با سخيف و ضدارزشی خواندن اظهارات اخير نعيمه اشراقی افزود: جا دارد مسئولان مربوطه به اين موضوع ورود کند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به سکوت مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در برابر نقل اين خاطره توهين‌آميز از سوی نعيمه اشراقی ادامه داد: اگر کسانی که خود را جزو خانواده امام می‌دانند با اين مسئله برخورد قاطع نکنند نشانه اين است که اصول را فدای وابستگی‌های خانوادگی و جناحی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اگر کسی واقعاً به امام تعلق خاطر دارد بايد اولين کسی باشد که در مقابل چنين حرف‌هايی می‌ايستد و نبايد اجازه داد که اين صحبتها مطرح شود.

اخوان با اشاره به بيانات رهبر انقلاب مبنی بر پرهيز از تنش‌آفرينی در کشور گفت: اين مطالب از جمله مواردی است که حاشيه‌سازی‌هايی را به دنبال دارد.

عضو کميسيون حقوقی و قضايی مجلس با بيان اينکه در جلسه بعدی مجلس حتماً در اين مورد اظهارنظر خواهد شد اضافه کرد: ما بايد تکليفی را مشخص کنيم که اين گونه اظهارنظرها و نقل‌قول‌ها از امام (ره) قاعده و روش مشخصی داشته باشد.

اخوان با تأکيد مجدد بر خلاف قانون بودن اين اظهارات خاطرنشان کرد: از دادستان می‌خواهيم که به عنوان مدعی‌العموم به اين مسئله ورود کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016