پنجشنبه 2 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکومت ایران با سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران مخالفت کرد

رادیو فرانسه - به گزارش منابع خبری لندن، دولت تهران به خالد مشعل، رهبر شاخه سیاسی حماس اطلاع داده است که در مقطع کنونی سفر به تهران مناسب نیست.

لازم به یاد آوری است که ایران در دهه گذشته یکی از حامیان اصلی حماس و جهاد اسلامی فلسطین در منطقه بوده است.

به گزارش القدس العربی، چاپ لندن یک مقام مسئول در حماس به این روزنامه گفته است: ایران با سفر خالد مشعل به تهران مخالفت کرده و خواستار انجام این سفر در زمان دیگری شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام فلسطینی که نخواسته نامش فاش شود گفته است: مقامات ایران می گویند که به دلیل داشتن مشغله کاری خواستار تعویق در سفر خالد مشعل به تهران شده اند.

از زمان آغاز بحران داخلی در سوریه به دلیل حمایت حماس از اپوزیسیون رژیم بشار اسد، روابط میان تهران وحماس به سردی گرائیده است. خالد مشعل از دو سال و نیم پیش به تهران سفر نکرده است.

در هفته های اخیر برخی مقامات حماس از سفر قریب الوقوع مسئول دفتر سیاسی حماس به تهران خبر داده بودند.

تا قبل از آغاز سرکوب های خونین سوریه، دفتر مرکزی حماس در دمشق قرار داشت و این سازمان همزمان از حمایت تهران و دمشق برخوردار بود، ولی با حمایت حماس از مخالفین رژیم بشاراسد، دفتر سیاسی حماس از دمشق به قطر نقل مکان کرد، و روابط حماس با قطر و ترکیه رو به گرمی نهاد.

احمد یوسف از رهبران حماس در منطقه غزه گفته است به تازگی هیئتی از حماس طی سفر محرمانه ای به تهران رفت تا ضمن گفت وگو با مقامات ایرانی برای نزدیکتر شدن روابط دو کشور و رفع اختلافات مقدمات سفر خالد مشعل به تهران را فراهم کند، ولی مقامات ایرانی با انجام سفر مشعل در مقطع کنونی مخالفت کرده اند.

این مقام فلسطین گفته است که تهران در حال حل و فصل برخی پرونده های ویژه میان ایران، آمریکاست و اروپاست و خالد مشعل باید منتظربماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016