جمعه 17 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دختران میرحسین: در دیدار بعدی با پدر و مادر فهمیدیم که چقدر از آن ماجرا ضربه خوردند

در آستانه هزارمین روز از حبس و حصر خانگی مهدی کروبی٬‌ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد؛ سید محمد خاتمی٬ رئیس جمهور دوران اصلاحات؛ به منزل فاطمه کروبی رفت.

در این دیدار که روز گذشته در منزل آقای کروبی در جماران انجام شد٬ آقای خاتمی به همراه همسر٬ دختران میرحسین موسوی و فرزندان مهدی کروبی نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار سحام٬ فاطمه کروبی با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش گفت که:”در دوران حبس آقای کروبی خود را ملزم نموده بودند که روزی ۲ ساعت در داخل منزل قدم بزنند٬ اما اکنون بیش از یک ماه است که درد پای ایشان باعث شده که آقای کروبی نتوانند راه بروند و تقریبا اکثر مواقع روی تخت خوابیده اند٬ مگر در مواردی که بخواهند به دستشویی و یا حمام بروند.”

خانم کروبی همچنین در ادامه از انتقال آقای کروبی به بیمارستان طی چند روز گذشته خبر دادند و افزودند:”۵ روز قبل وزارت اطلاعات ایشان را برای انجام چکاب و آزمایش به بیمارستان بردند. متاسفانه آقای کروبی به پوکی استخوان دچار شده اند. همچنین ایشان بدلیل شرایطی که در آن هستند٬ به آرتروز زانو مبتلا شده اند و دیسک کمر ایشان هم عود کرده است.”

طی ماه های گذشته نگرانی ها پیرامون وضعیت سلامت آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد شدت گرفته است. شرایط حبس و حصر و عدم دسترسی ایشان به نور آفتاب و هوای آزاد٬ سلامتی این زندانیان سیاسی را تحت شرایط بحرانی قرار داده است.

در ادامه این دیدار دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به حوادث تلخ رخ داده در روز عید غدیر اشاره کرده و افزودند:‌”در آن روز مادرمان شاهد آنچه رخ داد٬ بودند٬ لذا اکنون بیش از هر چیز نگران حال ایشان هستیم.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دختران میرحسین موسوی در ادامه با ابراز نگرانی و تاسف از آن واقعه گفتند: “در دیدار بعدی که با پدر و مادر داشتیم٬ فهمیدیم که ایشان چقدر از آن ماجرا ضربه خوردند.”

در ادامه این دیدار٬ سیدمحمد خاتمی نیز ضمن ابراز تاسف از آنچه که این روزها بر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد می گذرد٬ اظهار تعجب کرده که طبق گزارش های موثق قرار بوده که این عزیزان در آن اعیاد آزاد و حصرشان برداشته شود٬ لیکن نمی دانم چه رخ داد که مسئولان قوه قضائیه به ناگاه تصمیم دیگری گرفتند و موضوع حصر منتفی گردید.

رییس جمهور اسبق کشورمان در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تغییر رخ داده در مدیریت دولت و نیز با بودن آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد زیر نظر وزارت اطلاعات٬ این محدودیت ها هرچه زودتر برداشته شود.

اکنون تنها چند روز مانده به هزارمین روز حبس و حصر رهبران جنش سبز٬ نگرانی ها پیرامون سلامت این سه زندانی سیاسی بیش از گذشته شده است.

با روی کار آمدن دولت روحانی با حمایت جمع کثیری از مردم معترض به نتایج انتخابات سال ۸۸ ٬ انتظار می رفت که حسن روحانی تلاش مضاعفی را برای آزادی آقایان موسوی٬ کروبی و خانم رهنورد صورت دهد.

همچنین پس از انتصاب علی شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ از سوی رهبر جمهوری اسلامی؛ امیدواری ها به رفع محدودیت ها بیش از گذشته شد.

لیکن اکنون پس از سپری شدن ماه ها از روی کار آمدن دولت جدید٬ همچنان شرایط نگران کننده ای را نسبت به وضعیت این سه زندانی محصور٬ شاهد هستیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016