یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس باز هم به وزير پيشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد نداد

ايسنا ـ نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز (يکشنبه) برای سومين بار به وزير پيشنهادی ورزش و جوانان دولت حسن روحانی رای اعتماد ندادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نصرالله سجادی با ۱۲۴ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماينده حاضر موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشد.

در جريان بررسی صلاحيت وزير پيشنهادی ورزش و جوانان، سيد محمد بياتيان، نماينده بيجار، زهره طبيب‌زاده نوری، نماينده تهران، نادر قاضی‌پور، نماينده اروميه، فاطمه رهبر، نماينده تهران به عنوان مخالفين و اسماعيل جليلی، نماينده مسجد سليمان، سيد شريف حسينی، نماينده اهواز، پيرموذن، نماينده اردبيل به عنوان موافق وزير پيشنهادی سخنرانی کردند.

پيش از اظهارات موافقين و مخالفين حسن روحانی رييس جمهور به دفاع از نصرالله سجادی پرداخت.

وزير پيشنهادی ورزش و جوانان نيز مهمترين برنامه‌های خود برای تصدی اين وزارتخانه را برای نمايندگان تشريح کرد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی اميری به عنوان وزرای پيشنهادی ورزش و جوانان موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشده بودند.

***



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مخالف وزير پيشنهادی ورزش و جوانان؛
فاطمه رهبر: چرا سجادی با متحصنين مجلس ششم همراهی کرد؟ آيا عذرخواهی می‌کند؟

ايسنا ـ يک نماينده مخالف گزينه پيشنهادی رييس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و امور جوانان با اشاره به سوابق سجادی و استعفای وی در جريان تحصن در مجلس ششم، گفت: احتمال دارد که شما امروز رای مجلس را به دست بياوريد اما آيا در صحن علنی مجلس بابت استعفای خود در جريان اتفاقات سال ۸۲ عذرخواهی خواهيد کرد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فاطمه رهبر در اظهارات خود خطاب به روحانی، گفت: شما شعار اعتدال را مطرح می‌کنيد در حاليکه شاهد هستيم با گزينه‌های پيشنهادی خود به مجلس،نمايندگان را بر سر دو راهی می‌گذاريد.

رهبر ادامه داد: اگر اين افراد رای بياورند نمايندگان بايد پاسخگو باشند و اگر رای نياورند فضای سياسی جامعه خسته خواهد شد. آقای رييس‌جمهور می‌گويد جوانان در بطن انقلاب و جنگ ما حضور داشته‌اند و آنها را اداره کرده‌اند، من از آقای سجادی می‌پرسم که شما در زمان جنگ کجا بوديد که يک روز سابقه جبهه نداريد.

وی در ادامه خطاب به سجادی گفت: تخصص شما تربيت‌بدنی و آموزش و پرورش است اما در کارنامه خود چه سابقه درخشانی داريد که نگرانی ما را درباره جوانان برطرف کند.

اين نماينده مخالف سجادی ادامه داد: نگرانی اصلی ما و موضوع اصلی و مهم اين است که آقای سجادی در دوره مجلس ششم وقتی که تعدادی از نمايندگان در مجلس متحصن شدند و از مديران وقت خواستند که دسته‌جمعی استعفا دهند آقای سجادی به عنوان مدير در وزارت آموزش و پرورش استعفا داد. من می‌خواهم آقای سجادی توضيح دهد که چه نقشی در آن تحصن داشته است.

وی در بخش ديگری از نطق خود در مخالفت با سجادی به جلسه صبح امروز فراکسيون رهروان ولايت با گزينه پيشنهادی رييس‌جمهور برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: من صبح در جلسه فراکسيون رهروان از آقای سجادی پرسيدم که دليل استعفای شما در سال ۸۲ در جريان تحصن مجلس ششم چه بوده است، ايشان در پاسخ گفتند که همه استعفا کردند، من هم استعفا کردم، آيا اين پاسخ است؟

رهبر ادامه داد: من می‌پرسم که شعار حفظ منافع ملی يعنی چه؟ چه تضمينی هست که آقای سجادی دوباره استعفا ندهند؟ آقای سجادی می‌گويند من حزبی نيستم، می‌خواهم بدانم که آيا تصميم شما در سال ۸۲ حزبی، سياسی، جناحی و گروهی نبوده است؟ آقای رييس‌جمهور بگويد افراط و تفريط کجاست، در زمان فعلی است يا در تحصن مجلس ششم؟

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه خطاب به سجادی تصريح کرد: آقای سجادی ما نگران ديدگاه‌های سياسی، ولايتمداری و بصيرت شما هستيم. آن زمان شما قانون را زير پا گذاشته‌ايد حالا می‌خواهيد مجری اين قانون باشيد؟

وی در پايان خطاب به سجادی گفت: آقای سجادی ممکن است شما امروز رای بياوريد اما روشن بگوييد به عنوان معاون تربيت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در سال ۸۲ چرا با متحصن‌ها در مجلس ششم همراهی کرده‌ايد؟ آيا اينجا در صحن علنی مجلس عذرخواهی می‌کنيد يا نه؟

***

مخالف وزير پيشنهادی ورزش و جوانان،
قاضی‌پور: وزير پيشنهادی يا دروغ می‌گويد يا از رانت استفاده کرده است

ايسنا ـ نماينده مخالف وزير پيشنهادی ورزش و جوانان، با اشاره به کارنامه دانشگاهی وی که طی ۱۰ سال ۱۶۲ پايان‌نامه به عهده گرفته است، خطاب به سجادی گفت: شما يا در مورد تعداد پايان‌نامه‌ها دروغ می‌گوييد يا از رانت استفاده کرده‌ايد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نادر قاضی‌پور نماينده مردم اروميه که در مخالفت با سجادی گزينه پيشنهادی رييس‌جمهور برای وزارت ورزش و امور جوانان صحبت می‌کرد، با تاکيد بر اينکه دلايل مخالفتش شخصی و سياسی نيست، گفت: تنها علت مخالفت من مربوط به عملکردها و برنامه‌هاست. آقای سجادی ۶۲ سال سن دارد، چطور می‌توان با اين سن و سال برای جوانان برنامه‌ای اجرا کرد.

وی با اشاره به سابقه سجادی در کاروان‌های ورزشی مختلف، گفت: آقای سجادی از سال ۵۹ تا ۹۱ مسئوليت‌های ورزشی داشته است. در طی همين مدت ۲۱ کتاب، ۶۲ مقاله نوشته و ۱۶۲ پايان‌نامه را راهنمايی کرده است، چطور ممکن است با اين همه مسئوليت اين همه کار ممکن باشد. آقای سجادی در ۱۰ سال استادی دانشگاه ۱۶۲ پايان‌نامه را راهنمايی کرده يعنی سالانه ۱۶ پايان‌نامه در صورتی که دکتر فرجی‌دانا که ۱۹ سال در کسوت استادی دانشگاه بوده اين همه پايان‌نامه را راهنمايی نکرده است.

قاضی‌پور ادامه داد: من از آقای سجادی می‌پرسم در مقام قائم مقامی سازمان تربيت بدنی آيا توزيع امکانات در زمان ايشان عادلانه بوده است يا خير؟ آقای سجادی از تيم‌های استان‌ها حمايت نکرده است، عدالت در برنامه‌های ايشان کجاست؟ اکثر شهرها هنوز هم زمين ورزش مناسب ندارند. در برنامه‌های ايشان هيچ اثری از برنامه‌های ورزشی برای ۴۶ درصد جمعيت بانوان کشور نيست. برای دانش‌آموزان، کارگران، اصناف و مانند آنها هم برنامه خاصی ديده نشده است.

نماينده مردم اروميه در مجلس خطاب به سجادی اظهار کرد: اگر شما وزير شويد با دو جنبه دانش و تجربه علوم اجتماعی بايد موضوعات جوانان را بشناسيد، بايد نشان دهيد که چه شناختی داريد و می‌خواهيد برای آنها چه اقدامی انجام دهيد. آيا اينکه در ورزش سابقه داريد برای اداره وزارتخانه کافی است؟ شما در برنامه‌تان فقط ورزش قهرمانی و همگانی را ديده‌ايد در حاليکه ده‌ها هزار معلم تربيت‌بدنی کم داريم. برای ورزش زنان، کارگران و اصناف برنامه‌ای ديده نشده است. برنامه‌های شما فقط کلی‌گويی و پرداختن به ورزش قهرمانی است. آيا در دوران شما هم انتصاب‌ها در فدراسيون‌ها ارثی خواهد بود؟

اين نماينده مخالف گزينه پيشنهادی رييس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وضعيت نامناسب فدراسيون‌ها و انتخاب رياست آنها، گفت: آيا در دوران شما انتخابات واقعی برگزار خواهد شد يا باز هم با پول، پارتی و پلو، زر، زور و تزوير موثر خواهد بود، آيا شما رياست فدراسيون را به عنوان شغل قبول داريد و در همين راستا با چند شغله‌ها برخورد خواهيد کرد؟ آيا برای اعزام هيات‌های ورزشی از امکانات سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) استفاده خواهيد کرد يا شما هم می‌خواهيد همان روش وزير قبلی را پيش بگيريد. در برنامه‌های شما نديدم که آهنگ متفاوتی در اين مورد داشته باشيد؟

قاضی‌پور با تاکيد بر اينکه چند مدال رنگی نمی‌تواند مشکلات ما را در ورزش حل کند؟ گفت: شما در مدت سرپرستی خود عدالت را رعايت نکرديد، آيا برنامه‌های خود را با کميسيون فرهنگی و فراکسيون ورزش مجلس هماهنگ خواهيد کرد؟ آيا به صندوق بيمه ورزشکاران خواهيد پرداخت؟ آيا مصوبات شورای انقلاب فرهنگی را اجرا خواهيد کرد؟

اين نماينده مخالف گزينه پيشنهادی رييس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان در پايان اظهاراتش با اشاره به نطق صبح امروز رييس‌جمهور در صحن علنی مجلس که در آن در مورد انتصابات اخير در وزارت علوم توضيح داده بود که افرادی که از مجلس رای اعتماد نگرفته‌اند ۴۰ درصد آراء را در اختيار داشتند و با اين ۴۰ درصد می‌توانند در وزارتخانه پست‌هايی داشته باشند، خطاب به رييس‌جمهور گفت: آقای رييس‌جمهور شما پنجاه درصد آرای مردم را به دست آورديد در صورتيکه رقبای شما ۴۹/۵ درصد آراء را داشتند، آيا بهتر نيست به جای استفاده از نيروهای چپ، ليبرال و اصحاب فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۸۲ از طرفداران آن ۴۹/۵ درصد استفاده کنيد؟

***

موافق وزير پيشنهادی ورزش و جوانان؛
شريف‌حسينی: سجادی بدون نگاه حزبی می‌تواند شرايط ورزش را تغيير دهد

ايسنا ـ يک عضو هيات رييسه مجلس سجادی را با داشتن نگاهی تخصصی به ورزش از جنس اين عرصه خواند و تاکيد کرد که سجادی فردی با تجربه، متخصص است که بدون نگاه حزبی می‌تواند شرايط موجود در ورزش را تغيير دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، سيد شريف حسينی به عنوان موافق وزير پيشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی امروز(يکشنبه) با بيان اينکه دفاع امروز از سجادی دفاع از اهميت ورزش و جايگاه بالای اين است، گفت: دفاع از سجادی، دفاع از مظلوميت ورزشکاران، ۱۰ درصد از ورزشکاران جامعه و بالای ۷۰ درصد ازورزش دوستان و ۶۰ درصد از جمعيت جوان کشور است که همگی منتظرند تا تکليف وزارتخانه ورزش و جوانان مشخص شود.

وی افزود: رييس جمهور بعد از دو گزينه پيشنهادی به مجلس برای تصدی وزارت ورزش و جوانان که رای لازم را از مجلس نگرفتند دکتر سجادی را معرفی کرد فردی متخصص به حوزه ورزش و که از جنس ورزش است.

نماينده مردم اهواز در ادامه با بيان اينکه اقتصاد ورزش با حضور جوانان به موضوعی تخصصی تبديل شده است، گفت: امروز اخلاق حلقه مفقوده در کشور است که در ورزش نيز نمود آن ديده می‌شود. از طرفی به دليل غيرمتخصص بودن مديران درعرصه ورزش مشارکت بخش خصوصی و تعاون در اين عرصه ناچيز است و ورزش نتوانسته به اصل ۴۴ بپردازد.

شريف حسينی با تاکيد بر لزوم توزيع عادلانه امکانات ورزشی در تمامی مناطق کشور گفت بايد تمام پتانسيل‌ها و ظرفيت‌های ورزشی به صورت عادلانه در تمامی نقاط کشور تقسيم شود و براساس اعتبارات مناطق امکانات نيز تخصيص يابد.

وی همچنين به لزوم ساماندهی فدراسيون‌ها تاکيد کرد و افزود: با ساماندهی فدراسيون‌ها ديگر شاهد مناقشات فدراسيون‌های کشورمان با جهان نخواهيم بود و از طرف ديگر می‌توان با توجه به قهرمان‌ها ديگر شاهد اين پديده نبود که قهرمانان به بی‌هويتی دچار می‌شوند.

اين عضو هيات رييسه مجلس با بيان اينکه سجادی شناختی کافی نسبت به عرصه ورزش دارد، اظهار کرد: برنامه‌ها و راهکارهای ارائه شده از سوی آقای سجادی دغدغه‌های نمايندگان در عرصه ورزش را برطرف می‌کند. يکی از مهترين موضوعات مورد توجه دربرنامه‌های ايشان موضوع جوانان، ورزش و بانوان و ورزش همگانی است که نشان از ديد آقای سجادی به اين عرصه‌ها دارد.

شريف حسينی با اشاره به سوابق کاری سجادی در وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای سجادی به حکم شهيد باهنر مسوولتی در وزارت آموزش و پرورش و تربيت بدنی داشتند که با توجه به اين تجربه می‌تواند از ظرفيت بزرگ دانش‌آموزان برای استعداديابی و هماهنگی‌های لازم استفاده کند.

نماينده مردم اهواز افزود: پتانسيل جوانان ما برای حضور در عرصه‌های ورزشی بسيار بالا است، اما به دليل استفاده از نيروهای غيرتخصصی در عرصه ورزش نتوانسته‌ايم از اين ظرفيت بزرگ استفاده کنيم به طوری که تيم ملی کشورهای کوچک حاشيه خليج‌فارس در مواردی توانسته‌اند در مقابل تيم ملی جمهوری اسلامی ايران مقابله کنند.

وی با بيان اينکه متزلزل بودن مديران ورزشی باعث بروز مشکل در اين عرصه شده است، از سجادی خواست در صورت تصدی وزارت ورزش و جوانان از مديران متخصص در اين حوزه استفاده کرده و دست مافيا را از ورزش کوتاه کند. خواسته‌ای که موردنظر تمامی نمايندگان است تا فساد و مافيا از ورزش رخت بربندد.

حسينی در ادامه با تاکيد بر لزوم تکميل پروژه‌های نيمه تمام در ورزش، گفت که بايد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای ايجاد نشاط در جامعه و دفاع از کيان ورزش در ميادين بين‌المللی ساماندهی شود.

اين عضو هيات رييسه مجلس در پايان سجادی خاک خورده عرصه ورزش خواند و گفت: شرايط فعلی، شرايط خوبی در عرصه ورزش و جوانان نيست به همين دليل با روی کار آمدن فردی همچون سجادی با داشتن تجربه و تخصص و پاکدستی و بدون نگاه حزبی می‌توان اميدوار به تغيير اين شرايط و رشد و تعالی و شکوفايی ورزش بود. موضوعی که با همکاری و تعامل نمايندگان و اين وزارتخانه با مديريت سجادی محقق می‌شود.

***

موافق وزير پيشنهادی ورزش و جوانان؛
پيرموذن: موضوع استعفای آقای سجادی را به ايشان ببخشاييد

ايسنا ـ يک عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت رای به سجادی را، رای به منافع ملی و نظام عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، کمال‌الدين پيرموذن به عنوان موافق وزير پيشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی امروز(يکشنبه) اظهار کرد: شاه کليد رييس جمهور برای ترقی و تعالی ايران تحقق دولت مقتدر با حکمرانی خوب است. دولت شايسته که در عين خدمتگزاری پاسخگو نيز باشد.

وی با تاکيد بر اينکه با سايه انسجام داخلی می‌توان راه را بر زورگويی‌های خارجی بست، گفت: رييس جمهور تبلور اراده ملت است که به اين اعتبار توهين به رييس جمهور، توهين به ملت است.

نماينده مردم اردبيل با تاکيد بر اينکه نبايد نسبت به سرمايه‌های بزرگ کشور بی‌مهری کرد، گفت: رييس جمهور تبلور اراده ملت است. ايشان فردی است که با اشراف کامل به وضعيت جوانان سجادی را به عنوان فردی پاکدست، عالم، يار رجايی، کلان‌نگر، آزادانديش، دلسوز و کاربلد برای اين امر خطير انتخاب کرده است.

پيرموذن ادامه داد: رييس جمهور می‌داند که از نظر سياسی ورزش می‌تواند حل کننده بسياری از مشکلات باشد و از آن می‌توان برای ثبات سياسی و حکومتی استفاده کرد از همين رو است که ايشان آقای سجادی را معرفی کرده است.

اين عضو فراکسيون رهروان ولايت به فرموده‌ای از پيامبر(ص) در مورد گذشت اشاره و اظهار کرد: پيامبر(ص) می‌فرمايند مرام اهل بيت ما گذشت است برای کسی که ظلم کرده، بخشش است برای کسی که ما را حرام کرده؛ لذا علی‌وار بودن و حسين‌گونه انديشيدن ايجاب می‌کند موضوع استعفای آقای سجادی را به ايشان ببخشاييد. ايشان چکيده اصيل يار ديرينه نظام و کيان است.

پيرموذن در ادامه تاکيد کرد که سجادی با نگاهی توام با محروميت‌زدايی و شکوفايی استعداد ورزشی می‌تواند سرمايه‌های اين کشور را در اقصا نقاط ايران استفاده کند چون نگاهی توام با استفاده از امکانات ورزشی در تمامی نقاط کشور دارد.

وی همچنين گفت که جوانان در کانون توجهات و برنامه‌های سجادی قرار دارند.

اين عضو شورای مرکزی فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت در پايان تاکيد کرد: دنيا بداند اين کشور با انسجام داخلی و ياری خداوند و اهل بيت می‌تواند هر روز درخشان‌تر از پيش سکان‌داری منطقه و شايد جهان را عهده‌دار باشد.

***

سجادی، وزير پيشنهادی ورزش: قوانين و مقررات ورزش تا پايان سال تغيير خواهد کرد

به گزارش ايرنا، سيدنصرالله سجادی روزيکشنبه دراعلام برنامه های خوددرمجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد نمايندگان مجلس گفت:خدا راشاکرم که دردوران حماسه آفرينی مردم شريف ايران بااعتماد رياست جمهوری اين خدمت گذار کوچک را به عنوان وزير ورزش وجوانان به مجلس معرفی کردند.

وی ادامه داد: می خواهم از تمام نمايندگان مجلس تشکر کنم.دراين فرصت کوتاهی که در کميسيون ها حضور پيدا کردم سعی داشتم برنامه های خود را اعلام کنم اما به خاطر کمبود وقت نتوانستم در بسياری از فراکسيون ها حضور پيدا کنم.

گزينه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: اميدوارم با توجه به فرصت کمی که داشتم بتوانم به مسايل اصلی اشاره کرده و پاسخ شما را بدهم.

وی تصريح کرد:در سال ۱۳۵۸ به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شدم و در سال ۶۰ با حکم شهيد باهنر به عنوان مديرکل تربيت بدنی آموزش و پرورش مشغول به کار شدم و ۵۲ ماه در اين مسئوليت فعاليت کردم.

وی اظهارداشت: تمام تلاش ما اين بود که نگاه جديدی را که مورد قبول انقلاب اسلامی بود را پيدا کنيم و در آن سال ها تلاش کرديم با پيدا کردن نشرياتی که وجود داشت به مسايل ارزشی تاکيد کنيم.

سجادی خاطرنشان کرد:اين توفيق را داشته ام که درآموزش و پرورش با پيشتيبانی نمايندگان مجلس کار را جلو ببريم.ازسال ۶۳ تا ۶۵ رييس فدراسيون فوتبال بودم ودرسال ۶۶به معاون حقوقی و مجلس انتخاب شدم و پس از آن به عنوان قائم مقام سازمان تربيت بدنی انتخاب شدم.

وی افزود: ازسال ۷۱ تا ۷۵ هم دبيرکل کميته ملی المپيک بودم وازسال ۸۰ تا ۸۴ معاون تندرستی وزارت آموزش و پرورش شدم. در اکثر اين سال ها در هيات رييسه کميته ملی المپيک هم حضور داشتم.

گزينه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: افتخار می کنم در اين سال ها با جوانان از نزديک کار کرده ام. هميشه به عنوان يک معلم در دانشگاه با جوانان از نزديک تماس داشته و درشش دوره بازی های آسيايی به عنوان سرپرست کاروان ايران ۴۵۰ جوان را در طول ۲۱ روز اداره کنم.

وی ادامه داد: در پنج دوره از بازی های المپيک نيز اين توفيق را داشته ام که در خدمت جوانان باشم. درطی چند روزی که در کميسيون ها حضور داشتم متوجه نگرانی شما در خصوص جوانان شده ام.

سجادی خاطرنشان کرد: در طول ۲ سال قبل و با تبديل سازمان تربيت بدنی به وزارت و ورزش و جوانان تنهاعنوان وزارت ورزش تغيير کرده و ما همچنان قوانين سال ۱۳۵۰ را در ورزش استفاده می کنيم و در اين حال بحث جوانان هم به ورزش اضافه شده است که در اين موضوع هم فعاليت خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد:در حال حاضر ظرفيتی که در وزارت ورزش وجوانان است آن ظرفيتی نيست که جوابگوی بسياری از مسايل باشد. می خواهم با کمک نمايندگان مجلس قانون تشکيل اين وزارت خانه را هرچه زودتر تدوين کنيم و در همين سال آن را به مجلس بياوريم.

گزينه پيشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش وجوانان گفت: اهل شعار دادن نيستم و به خوبی کار مديريتی واجرايی را می شناسم. به مدت ۳۲ سال کار مديريتی کرده ام و کار را در اين نظام يادگرفته ام.

وی افزود:افتخارمی کنم در اين نظام پيشرفت کرده ام و توانستم مديريت را ياد بگيريم.شش راهبرد را به نمايندگان مجلس ارايه دادم و در آنها ۵۰ عناوين عملياتی خود را اعلام کردم.

سجادی اظهارداشت: اميدوارم براساس اين راهبرد ها بتوانيم برنامه خوبی را تدوين و تصويب کنيم تا در چهار سال آينده برنامه محور حرکت کنيم. نگرانی همه شما نگرانی های من و همکارانم هم هست.ورزش وجوانان در مسيری که بايد قرار می گرفت نيست وتمام نگرانی شما قابل درک است.

وی افزود: در اين برنامه ۲ راهبرد واستراتژی مربوط به بخش جوانان است که ذيل آن ۱۷ برنامه عملياتی نوشته شده است.راهبرد های ما مربوط به مسايل اقتصادی، مالی و بحث حقوقی است. چرا وزارت خانه ای چون ورزش بايد تا اين حد با مشکل مالی روبه رو باشد.

گزينه پيشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش وجوانان بااشاره به اهميت ورزش همگانی، گفت: بحث ورزش همگانی از نکات مهم در ورزش کشورمان است که متاسفانه هميشه در ايران تحت تاثير ورزش قهرمانی قرار گرفته است. ورزش همگانی می تواند از آسيب های زيادی جلو گيری کند. اصل کار ما در ورزش همگانی خواهد بود تا ديگر ورزش همگانی در حد يک مانور نباشد.

وی ادامه داد: برای داشتن مردمی ورزشکار نياز به تعامل ساير دستگاه ها داريم. وزارت آموزش پرورش، وزارت علوم و دانشگاه هامی تواند به ما کمک زيادی کند.بودجه وزارت ورزش و جوانان تا حدی ضعيف است که ورزش قهرمانی را هم نمی تواند پوشش دهد.

سجادی خاطرنشان کرد: خواهش من است که نگرانی های همه ما برطرف شود و نمايندگان مجلس ما را در بحث بودجه به خوبی کمک کنند.

وی در خصوص ورزش قهرمانی گفت: اين بحث اهميت فراوانی دارد و اگر ورزش قهرمانی را بتوانيم خوب هدايت کنيم می توانيم به دستاورد های مهمی برسيم.

وی تاکيد کرد: نگرانی شما بحث فساد و رعايت نکردن اخلاق در ورزش است. اميدوارم که بتوانم اين موضوع را با کمک شما حل کنيم. مطمئن باشيد برای حل اين مساله انگيزه بالايی دارم و بايد فساد از ورزش پاک شود. سجادی خاطرنشان کرد: بايد رسانه ها به اخلاق گرايی و ورزشکاران با اخلاق ما بپردازند و نقاط مثبت را برجسته کنند. ما بايد قهرمان اخلاق داشته باشيم و متاسفانه هيچ گاه به کسانی که جوانمردانه در ميدان ها حضور پيدا می کنند نمی پردازيم.

وی افزود:ورزش قهرمانی ما زيرساخت های لازم را نداردوبا با سيستم گلخانه ای حرکت می کنيم که اين برای جمعيت کشور ما مناسب نيست.

سجادی درخصوص توجه به مناطق محروم گفت: اشاره نمايندگان مجلس به اين مساله کاملا صحيح است. متاسفانه به خاطرامکانات کم ما نمی توانيم به جز ورزش قهرمانی به هيچ چيز بپردازيم و مناطق محروم ما محروم ترمی شوند.البته بايد بگويم ساخت وسازهای ما در ورزش چند صد برابر قبل از انقلاب بوده اما همچنان ما کمبود داريم و بايد با کمک شما امکانات خود را افزايش دهيم.

وی افزود: آمادگی داريم مردم را به مشارکت در ورزش دعوت کنيم اما مشکلات اين کار بايد با کمک شما نمايندگان مجلس برطرف شود.

گزينه دولت برای وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعامل اين وزارت خانه با ساير وزارت خانه ها برای حل مشکلات جوانان، گفت: وظيفه جوانان برعهده ما است اما بايد بدانيد وزارت ورزش و جوانان به تنهايی نمی تواند به اين مساله بپردازد. قصد داريم با تشکيل شورای جوانان بحث آنها را جهت دهی کنيم.

وی ادامه داد: شورای عالی جوانان می تواند به ما کمک زيادی کند و اميدوارم اين اتفاق رخ دهد.

وی درخصوص وضعيت نابسامان فدراسيون های ورزشی ، گفت: متاسفانه وضعيت خوبی در فدراسيون ها نداريم زيرا افرادی با رانت به فدراسيون ها آمده اند. ما الان در بعضی از فدراسيون ها سرپرست داريم که فعاليت تعدادی از آنها غير قانونی است.

سجادی خاطرنشان کرد: در چهار فدراسيون هم آنقدر کار ضعيف بوده که در بحث بين المللی اصلا موفق نبوده اند. سعی می کنيم فدراسيون هايی که ثبت نام هايشان انجام شده تا ۲۰ آذر انتخابات آنها را برگزار کنيم.

وی تاکيد کرد: قول می دهم در پايان دوره چهارساله هر رييس فدراسيون در همان روز انتخابات را برگزار کنيم تا ديگر شاهد اين مسايل نباشيم. قول خواهم داد تا در ورزش از افراد با دانش، با تجربه ومجرب استفاده کنم.البته اين مساله تنها برای فدراسيون ها نيست و در استان ها هم شاهد اين مساله خواهيد بود زيرا ورزش تنها خيابان سئول تهران و دو باشگاه پرسپوليس و استقلال نيست.

وی افزود:درسال های گذشته توجه خوبی به استان های خودنداشته ايم وبايد با ارزيابی دقيق بهترين مديران را برای استان های خود انتخاب کنيم.

سجادی ادامه داد: امروز ورزش ما در مسايل علمی هيچ مشکلی ندارد اما يک حلقه مفقوده وجود دارد و آن فاصله تحقيقات ما در دانشگاه و نياز دستگاه های اجرايی است. بايد به سمتی برويم که ورزش به استقبال دانشگاه ها برود و ما سفارش دهنده باشيم تا بسياری از مشکلات با تحقيقات آنها برطرف شود.

وی بااشاره به ورزش جانبازان ومعلولان، افزود: متاسفانه افتخار آفرينی های اين عزيزان در سايه ورزشکاران ديگر قرار گرفته ومطمئن باشيد به ورزش آنها در بحث همگانی و قهرمانی توجه ويژه ای خواهيم کرد.توجه اصلی ما در اين بخش به ورزش همگانی اين عزيزان است زيرا اين مساله در سلامت آنها به شدت تاثير گذار خواهد بود.

گزينه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت:وزارت ما فرصت کمی برای حضور در مسابقات دارد.بازی های آسيايی کره جنوبی وتعدادی مسابقه ديگر در پيش روی ما است که مطمئن باشيد برای همه اين مسابقات برنامه داريم.

وی در پاسخ به سئوال نمايندگان مجلس در رابطه با استعفايش در سال ۸۲، اظهار داشت: به عنوان يک مديرحرفه ای که ۳۲ سال در اين کشور خدمت کرده ام و سرباز انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب بوده ام و همه مرا می شناسد که در هيچ جناح خاص سياسی نبوده ام. من ورزشی هستم و درآن زمان آن کار را کرده ام و بايد بگويم که از چنين حرکتی هيچ گاه دفاع نخواهم کرد و اين مساله پيش آمده است.

سجادی افزود: به ميدان آمده ام و می خواهم در صورت رای اعتماد شما کار کنم. از تمام کسانی به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند تشکر می کنم و اگر توفيق داشتم مطمئن باشيد خدمت خواهم کرد و اگر نشد هم به عنوان معلم خدمت خواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016