شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک هفته مراسم ويژه در سوگ نلسون ماندلا

يورونيوز ـ آفريقای جنوبی خود را آماده می کند تا برای يک هفته به کانون اخبار جهان تبديل شود.

يک هفته مراسم ويژه در سوگ نلسون ماندلا، قهرمان مبارزه با آپارتايد و برنده جايزه صلح نوبل از روز يکشنبه، هشت دسامبر آغاز و با برپايی مراسم خاکسپاری او در روز ۱۵ دسامبر پايان می گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چهرها و شخصيت های سياسی، هنری و معنوی در مراسم بزرگداشت ياد و خاطره اين نماد صلح و ايستادگی در برابر بی عدالتی شرکت می کنند.

نلسون ماندلا، نخستين رئيس جمهوری سياهپوست آفريقای جنوبی که ۲۷ سال از عمرش را در راه مبارزه با آپارتايد در زندان گذراند، پس از شش ماه مقابله با بيماری در پنجم دسامبر و در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

اما قبل از آغاز مراسم رسمی، مردم آفريقای جنوبی با شندين خبر درگذشت نلسون ماندلا با حمل تصاوير وی، نثار شاخه های گل، روشن کردن شمع و نوشتن پيام های يادبود در گوشه و کنار شهرها، ياد و خاطره پدر ملت آفريقای جنوبی را گرامی داشتند.

راديو و تلويزيون اين کشور فارغ از آنچه در چهارگوشه دنيا می گذرد برنامه های خود را به زندگی نلسون ماندلا و دستاوردهای او برای مردم اين کشور و بشريت اختصاص داده است.

پرچم ها در آفريقای جنوبی به حالت نيمه افراشته در آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016