شنبه 23 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۱۵ تن از کارکنان ایرانی یک پروژه گازی در عراق به قتل رسیدند

رادیو فردا: ۱۵ ایرانی به همراه سه عراقی جمعه ۲۲ آذر ماه، در حالی که بر روی پروژه گاز رسانی کار می‌کردند، در عراق توسط افراد مسلح نا‌شناس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اتفاق در حومه شهر مقدادیه در استان دیالی واقع در شمال عراق و در نزدیکی مرز ایران روی داد.

شهردار مقدادیه در این باره به خبرگزاری رویترز گفته است که ۱۵ ایرانی و ۳ عراقی هنگامی که در حال خاک‌برداری برای کشیدن لوله‌های گاز بودند، مورد حمله افراد مسلح نا‌شناس قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه هم به نقل از مقام‌های امنیتی عراق گزارش داده است مهاجمان مسلح اندکی پیش از غروب آفتاب سوار بر سه خودرو به محل کار قربانیان یورش بردند.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داده است که قربانیان حادثه که در شرکت نفت و گاز کار می‌کردند «در حال بازگشت به محل استراحتشان توسط تروریست‌ها کشته شدند.»

این شبکه خبری به نقل از یک منبع مطلع عراقی گزارش داده است که ایرانیان کشه شده، از کارمندان وزارت نفت ایران بوده‌اند.

هنوز گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است. استان دیالی که بعقوبه بزرگ‌ترین شهر آن است، از استان‌های پر تنش عراق به شمار می‌آید.

در سال جاری میلادی، عراق شاهد شدت گرفتن خشونت‌هایی است که عمده آنها، فرقه‌ای هستند. سازمان ملل متحد می‌گوید در ۱۱ ماهی که از سال جاری میلادی می‌گذرد، بیش از ۸ هزار نفر در عراق می‌گذرد.

بدین ترتیب ممکن است سال جاری به خونبار‌ترین سال عراق تبدیل شود. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ میلادی، عراق شاهد اوج گرفتن خشونت‌های مذهبی و درگیری‌های شدید میان سنی‌ها و شیعیان بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016