دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمس‌الواعظين: ديگر ممنوع‌الخروج نيستم

ماشاءالله شمس‌الواعظين از لغو شدن ممنوعيتش برای انجام سفرهای خارجی خبر داد.

اين فعال سياسی و رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با اعلام اين خبر اظهار کرد: ساعاتی قبل از وزارت اطلاعات تماس گرفته و اعلام شد که من ديگر ممنوع‌الخروج نيستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: من در حدود دو ماه قبل در ديدار با معاون وزير اطلاعات مشکل ممنوعيتم برای انجام سفرهای خارجی را مطرح کردم که وی قول رسيدگی به اين موضوع را داد و امروز اين مشکل حل شده است.

شمس‌الواعظين افزود: بعد از حوادث سال ۸۸ و بازداشت من از سوی وزارت اطلاعات، به من اعلام شد که ممنوع‌الخروج هستم و دليل اين تصميم را تدابير احترازی يعنی پيشگيرانه، گذاشته بودند.

۴۲۰ نفر ممنوع‌الخروج بودند که مشکل بسياری از آنها حل شده است

اين فعال رسانه‌ای همچنين گفت: بعد از حوادث ۸۸ يک ليست ۴۲۰ نفره تهيه شده بود که همگی آنها ممنوع‌الخروج شده بودند. در يکی - دو هفته اخير متوجه شدم که مشکل ممنوعيت از انجام سفرهای خارجی برای بسياری از افراد اين ليست حل شده است.

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوع‌الخروج بودن سيدمحمد خاتمی نيز افزود: دليل اينکه آقای خاتمی اجازه خروج از کشور را پيدا نکرد، مسائل پروتکلی بود يعنی به ايشان گفته بودند اگر رييس‌جمهور پيشين بخواهد به کشور ديگری سفر کند، بايد مسائل امنيتی تأمين شود.

لغو ممنوع‌الخروجی من نشانه بهبود اوضاع کشور است

شمس‌الواعظين در پايان اظهار کرد: لغو ممنوع‌الخروجی من نشانه بهبود اوضاع کشور است. در اين فضا اميدوارم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نيز بازگشايی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016