دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عراقچی و اشتون فردا در بروکسل ديدار و گفت و گو می کنند

تهران - ايرنا - «سيد عباس عراقچی» عضو تيم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ايران فردا (سه شنبه) با «کاترين اشتون» مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا ديدار و گفت وگو می کند.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، معاون امور حقوقی و بين الملل وزير امور خارجه که برای رايزنی های سياسی با آلمان يکی از اعضای گروه ۱+۵ در اين کشور به سر می برد، قرار است فردا صبح با خانم اشتون مذاکره کننده اصلی گروه ۱+۵ ديدار و گفت و گو کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين ديدار، نخستين ديدار عضو تيم مذاکره کننده هسته ای ايران با مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا پس از توافق ژنو در سوم آذر ماه جاری است.

پيش از اين، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان ۱۳ آذر ماه در سفر منطقه ای خود به امارات با خانم اشتون تلفنی گفت و گو کرده بود.

پس از توافق ‍ژنو قرار بود هيات های کارشناسی ايران و ۱+۵ ساز و کار اجرايی اين توافق را تعيين کنند که به اين منظور مذاکرات کارشناسی ميان دو طرف از ۱۸ آذر ماه آغاز شد ليکن به دليل آنکه آمريکا نام ۱۹ فرد و شرکت را در ۲۱ آذرماه جاری به فهرست تحريم ها عليه جمهوری اسلامی ايران افزود، تيم مذاکره کننده کارشناسی ايران، مذاکرات را متوقف کرد و برای مشورت های به تهران بازگشت.

گرچه ايالات متحده آمريکا اقدام خود مبنی بر افزودن نام اين افراد و شرکت ها را در ادامه تحريم های گذشته می داند اما جمهوری اسلامی ايران اين اقدام را خلاف روح توافقنامه ‍ژنو و نيز خلاف حسن نيت و همکاری طرفين می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016