یکشنبه 1 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود ايرانی‌ها به مصر ممنوع شد

وزير گردشگری مصر اعلام کرد که اين کشور پرونده گردشگری ايران را به طور کامل بسته است و گردشگران ايرانی را در ليست "ممنوع الورود" های خود قرار داد.

به گزارش مثلث، "هشام زعزوع" در گفتگو با شبکه خبری العربيه اظهار داشت: بستن پرونده گردشگری ايران در راستای مخالفت مردمی با اين موضوع و همچنين مواضع دو کشور صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: پرونده گردشگری ايران را بستيم و پرونده گردشگری ترکيه را باز کرديم. از هر توريستی که تابعيت ترکيه را داشته باشد در خاک مصر به شدت استقبال می کنيم.

زعزوع اضافه کرد: گردشگری همچون صنعت های ديگر رابطه ای با مواضع حکومت های کشورها ندارد و نمی توان توريست را به دليل تابعيتش يا مواضع حکومت کشورش از ورود به مصر بازداشت. ملت ترکيه هيچ ربطی به مواضع اردوغان درباره انقلاب مصر ندارد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون حدود ۲۴۵ هتل در مصر ميزبان توريست ها از کشورهای مختلف هستند.

زعزوع مدتی پيش در اظهاراتی اعلام کرد که روابط گردشگری تهران – قاهره به دلايل مربوط به امنيت ملی متوقف شده است.

بعد از قطع روابط چندين ساله مصر و ايران، پس از کناره گيری حسنی مبارک از قدرت در قاهره، پروازهای گردشگری ايران به مصر آغاز شدند.

اين اتفاقات با انتقادات گسترده ای از سوی تندروهای مذهبی و سازمان امنيت مصر روبرو شدند.

دولت مصر در واکنش به اين انتقادها چند ماه پيش دادن ويزا به ايرانيان را متوقف کرد اما در مارس ۲۰۱۳ بار ديگر اين کار را از سر گرفت.

از سرگيری روابط گردشگری تهران و قاهره بار ديگر با انتقادات گسترده روبرو شد تا جايی که مخالفان اين روابط به منزل حافظ منافع ايران در قاهره حمله کردند و شعارهايی توهين آميز عليه ايران و تشيع سر دادند.

سرانجام وزير گردشگری مصر اعلام کرد که تورهای گردشگری ايرانيان تا ماه ژوئن بيشتر ادامه پيدا نمی کنند و از اين پس گردشگران ايرانی به مصر نمی آيند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016