سه شنبه 17 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب غذای خانواده‌های چهار زندانی اهل سنت محکوم به اعدام

خبرگزاری موکريان: خانواده چهار زندانی کرد اهل سنت در اعتراض به حکم اعدام فرزندانشان و برای همراهی با آنان دست به اعتصاب غذا زده اند.

بر اساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان، وضعيت جسمی چهار زندانی کرد اهل سنت محکوم به اعدام که به علت ناعادلانه دانستن حکم صادره و نارضايتی از شرايط زندان از ۶۵ روز پيش دست به اعتصاب غذا زده اند، وخيم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه گزارش موکريان، ديروز دوشنبه ۱۶ ديماه ۹۲ سه نفر از اين زندانيان کمال ملايی، جمشيد و جهانگير دهقانی در پی ضعف شديد جسمانی ناشی از اعتصاب غذای بلند مدت بيهوش شده و به خارج از زندان منتقل شدند و تا ساعت ۱۰ شب تحت مراقبت پزشکی بودند. امروز صبح نيز حامد احمدی به همين منظور به بهداری زندان قزلحصار منتقل و ساعاتی پيش وی را به داخل بند بازگردانده اند.

به گزارش خبرنگار موکريان، پدر حامد احمدی – محکوم به اعدام – طی تماسی تلفنی با خبرنگار موکريان در سنندج گفت “ما خانواده اين چهار زندانی در چند روز گذشته تلاش های زيادی انجام داديم و به نهادهای مختلف مراجعه کرديم تا جلوی اين حکم ناعادلانه را بگيريم اما تاکنون پاسخ اميدوار کننده ای نگرفته ايم”.
حبيب الله احمدی افزود ” وقتی که برای پيگيری وضعيت فرزندانمان به تهران رفته بوديم به ما اجازه ملاقات با آنان را دادند و ما با مشاهده شرايط جسمی و روحی آنان که در اعتصاب بودند بسيار متاثر شديم و بعد از آن تصميم گرفتيم که ما هم فرزندانمان را تنها نگذاريم و تا روشن شدن وضعيت آنان در خانه هايمان سفره ای پهن نکنيم و مانند آنها از خوردن پرهيز کنيم”.

پدر حامد احمدی که چند روزی است به همراه باقی اعضای خانواده خود و خانواده سه زندانی ديگر در اعتصاب غذا به سر ميبرد در پايان خطاب به همه هموطنانش گفت ” فرزندان ما را از خود بدانيد و نه برای ما بلکه برای رضای خدا آزادی آنان را از مسئولين بخواهيد”.

شايان ذکر است پيشتر هم خانواده سه تن از زندانيان اهل سنت محکوم به اعدام که در زندان قزل حصار محبوس اند در آستانه سی امين روز اعتصاب غذای فرزندانشان با انتشار نامه‌ای از سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری خواسته بودند برای نجات اين چهار نفر از اعدام آنان را ياری کنند. حکم اعدام کمال ملايی، حامد احمدی، جمشيد و جهانگير دهقانی در ديوان عالی کشور تاييد شده و هم اکنون به منظور جلوگيری از اجرای حکم خود ۶۵ روز است که دست به اعتصاب غذا زده اند. يک منبع آگاه به موکريان گفت که آنان به مناسبت هفته وحدت نامه ای منتشر خواهند کرد که در آن از شرايط خود و زندان و اينکه حکمشان ناعادلانه صادر شده است، سخن می گويند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016