دوشنبه 14 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرمای شديد در مازندران و قطع آب و برق

• در پی بارش سنگين برف و قطعی برق در غرب مازندران آب شرب ۱۴۸ روستا با بيش از ۳۵هزار مشترک قطع شد.

به گزارش ايلنا از ساری، به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستايی مازندران؛ مدير عامل آبفار استان در حاشيه رسيدگی به مشکلات ناشی از قطعی آب در روستاهای غرب مازندران اظهار داشت: بر اثر بارش برف سنگين و قطعی برق بسياری از تاسيسات آبرسانی موجود در روستا‌ها که با انرژی برق کار می‌کنند از کار افتاد و آب شرب ۱۴۸ روستای غرب مازندران قطع شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجيد عبدالهی با اشاره به اين نکته که در مناطقی که تاسيسات آب با ژنراتور کار می‌کنند مشکلی وجود ندارد افزود: برای رفع مشکل موجود در مرحله اول تلاش کرديم تا با ۴ تانکر سيار، آب شرب را در اختيار مردم قرار دهيم.

وی افزود: در حال حاضر بر اثر شدت سرما و ادامه بارش برف، بخشی از تاسيسات آبرسانی در اين مناطق خسارت ديده و لوله‌ها، شيرآلات و کنتور آب به دليل يخ زدگی دچار شکستگی شده است.

مدير عامل آبفار استان، عمده‌ترين مشکلات موجود را مسدود بودن راههای روستايی و عدم دسترسی به روستا‌ها برای خدمات رسانی، کمبود تانکر و ژنراتورهای سيار و قطعی برق عنوان کرد و گفت: با در خواست کمک از استانهای معين برای روستا‌ها بحران زده، سه دستگاه تانکر سيار و يک دستگاه وانت پيکاپ از استانهای سمنان، گلستان و قم در منطقه حضور دارند و استانهای قزوين، گيلان و زنجان نيز برای رفع مشکلات موجود و ارسال آب بسته بندی، دستگاه بسته بندی آب، تانکر و ژنراتور سيار اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اکيپ‌های مديريت بحران، هم اکنون آب شرب ۴۷روستا شامل ۲۶ روستای چالوس و ۵ روستای محمود آباد وصل و با راه اندازی تاسيسات سايت چشمه گردوک آب شرب ۱۶ روستای مجتمع شرق نوشهر نيز برقرار شده است.

عبدالهی در خصوص آخرين وضعيت آب شرب روستاهای غرب مازندران اظهار داشت: در حال حاضر آب شرب ۱۴ روستای رامسر، ۳۲ روستا در عباس آباد و تنکابن، ۱۳ روستای چالوس، ۳۲ روستای نور و ۹ روستا در نوشهر و در مجموع ۱۰۰ روستا با ۲۶۰۰۰ مشترک قطع می‌باشد که تلاش‌ها برای وصل مجدد آب ادامه دارد.

مدير عامل آبفار مازندران در پايان از مشترکين خواست تا به موارد ايمنی در يخ زدگی لوله‌ها توجه کنند و با عايق کاری لوله‌ها و کنتور‌ها به وسيله پشم شيشه، گونی و يا قرار دادن کيسه‌های خاک اره در محفظه کنتور و عايق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان و نيز تعبيه درپوش مناسب برای کنتور و اتصالات و همچنين پر کردن حوضچه کنتور آب با کيسه‌های پوشال از يخ زدگی و ترکيدگی لوله‌ها و کنتور آب جلوگيری کنند و در صورت يخ زدگی کنتور و لوله‌ها از ريختن آب جوش بر روی کنتور پرهيز و با ريختن آب ولرم برای باز شدن ملايم جريان آب اقدام کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016