سه شنبه 15 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همکاری بریتانیا در کشتار سیک های هند تائید شد

يورونيوز ـ ويليام هيگ، وزير امورخارجه بريتانيا روز سه شنبه اعلام کرد که اين کشور در سال ۱۹۸۴ ميلادی به دولت هند درخصوص يورش به معبد جدايی طلبان سيک در آمريتسار مشاوره داده است.

آقای هيگ تاکيد کرد که نقش بريتانيا در يورش خونين به اين نيايشگاه موسوم به معبد طلايی نقشی موثر نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امورخارجه بريتانيا با اشاره به اسنادی که صحت همکاری نيروی هوايی ارتش بريتانيا را در اين يورش تائيد می کند، گفت: «عمليات ستاره آبی يک حمله زمينی بود و بدون اقدامی ناگهانی يا استفاده از هليکوپتر صورت گرفت. معاون اول هيات دولت گزارش داده و بر اين اساس نتيجه گرفته است که توصيه افسر ارتش بريتانيا اثری محدود در عمليات ستاره آبی داشته است.»

اسنادی که اول ژانويه سالجاری ميلادی پس از سه دهه از طبقه بندی محرمانه خارج شد نشان می دهد که يکی از افسران تيم ويژه نيروی هوايی بريتانيا برای مبارزه با جدايی طلبان سيک از سوی مقامات هند به مشاوره گرفته شده است.

شمار جان باختگان عمليات نظامی عليه جدايی طلبان سيک همچنان مورد مناقشه است. دولت هند از صدها تن و سيک ها از مرگ هزاران شهروند سخن می گويند.

گروه های سيک در هند گفته اند که پس از افشای دخيل بودن بريتانيا در اين کشتار «احساس خيانت» می کنند. در بريتانيا نيز هر ساله سيک ها در مرکز لندن گردهم می آيند و از جان باختگان اين يورش ياد می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016