پنجشنبه 17 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزییات علت تاخیر پخش گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور و نامه گلایه آمیز ضرغامی

خبرگزاری دولت ایرنا در خبری فوری مدعی شد که رئیس سازمان صداوسیما مانع پخش زنده گفتگوی تلوزیونی رئیس جمهور شده بود؛ این درحالی است که شبکه یک صداوسیما در زیرنویس برنامه خود مشکل فنی در دریافت تصاویر از نهاد ریاست جمهوری را دلیل تاخیر در پخش این برنامه اعلام کرده بود



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت بیش از یک ساعت از پایان خبر سراسری ساعت 21 شبکه اول سیما هنوز از پخش زنده گفتگوی تلوزیونی رئیس جمهور خبری نبود.

شبکه اول صداوسیما پس از پخش سرودها و وله های مناسبتی دهه فجر پس از پایان اخبار سراسری ساعت 21 پخش سریال عصر پاییزی را آغاز کرد.

تسنیم در گزارشی به نقل از برخی منابع خبری اعلام کرد: برخی چهره های نزدیک به دولت خواستار چینش مجری ها و سوالات توسط خود دولت به سیاق گفت وگوی تلویزیونی پیشین رئیس جمهور بودند. با این وجود مسئولان صداوسیما بر لزوم آزاد بودن سوالات از رئیس جمهور تاکید کرده اند.

همچنین یک منبع مطلع گفت: مخالفت ریاست جمهوری با مجری برنامه گفت وگوی تلویزیونی روحانی علت تاخیر و عدم پخش مصاحبه زنده رئیس جمهور است. ریاست جمهوری خواستار انتخاب مجری دلخواه خود بود.

این منبع مطلع افزود: تیم خبری صداوسیما با مراجعه به نهاد ریاست جمهوری مشاهده می کنند که نهاد ریاست جمهوری بدون اطلاع و هماهنگی با صداوسیما، خانم پوریامین را به عنوان مجری برنامه در نظر گرفته است. حال آنکه آقای روحانی نژاد به عنوان مجری اصلی صداوسیما بنا بود در این برنامه حضور یابد.

اصرار نهاد ریاست جمهوری بر انتخاب مجری توسط این نهاد، موجب شد که گفت وگوی زنده تلویزیونی در ساعت مقرر پخش نشده و به تعویق بیفتد. پس از دقایقی، صداوسیما می پذیرد که خانم پوریامین نیز در کنار آقای روحانی نژاد به عنوان مجریان برنامه حضور داشته باشند، اما ریاست جمهوری این مسئله را نمی پذیرد.

و سرانجام در ساعت 22 و 50 دقیقه پخش این گفت و گوی زنده با حضور هر دو مجری آغاز شد.

rouhaniDelayedInterview.jpg

در آخرین تحول در این خصوص خبرگزاری فارس نوشت: به دنبال تاخیر در پخش مصاحبه زنده حسن روحانی رئیس جمهور، رئیس سازمان صداوسیما در نامه ای به شورای نظارت خواستار تعیین تکلیف در مورد انتخاب مجری توسط روسای قوا شد.

متن کامل نامه به این شرح است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی

رئیس محترم شورای نظارت بر سازمان صداوسیما

با سلام

احتراما؛ با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد؛ خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا، و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهارنظر نمائید.

از خداوند متعال موفقیت جنابعالی را خواهانم.

با تشکر

سیدعزت الله ضرغامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016