جمعه 18 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: آمریکا در سینه خود کینه اسلام را دارند

دبیر شورای نگهبان گفت: فتنه 88 با حمایت خارج و با الهام خارج و بر اساس یک تجربه غلط که آمریکائیان داشتند که به اسم تقلب در انتخابات همه چیز را زیر و رو کنند، طرح ریزی شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، آیت الله احمد جنتی پنج شنبه شب در مجمع نیروهای انقلاب اسلامی استان اصفهان که در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد افزود: امام خمینی(ره) مرد مخلص، شجاع، ایثارگر و خود گذشته ای بود که همواره تمام وجودش یاد خدا و انجام وظیفه شرعی بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای انجام انقلاب یک هدف دارد کار خود را ادامه می داد و هدف ایشان اسلامی کردن ایران، بیدار کردن کشورهای اسلامی و مهیا کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) بود و کسی باور نمی کرد و حتی من و امثال من و کسانی که شما از آنها به عنوان انسانهای خوش فکر یاد می کنید و به آینده نگری قبول دارید هیچ کدام باور نمی کردند انقلاب اسلامی به ثمر برسد.

آیت الله جنتی بیان داشت: مردم ایران با دست های خالی و در یک زمان کوتاه از لحاظ تاریخی توانستند یک حکومت 2500 ساله را ساقط کنند که یک معجزه الهی بود و کار خداست و جز کار خدا هیچ توجیهی ندارد.

منافقین به دنبال از بین بردن انقلاب بودند

وی ادامه داد: در یک نمونه منافقین قدرت زیاد و حمایت غرب را داشتند و به ‌دنبال از بین بردن انقلاب بودند، اما امام (ره) با آن‌ها برخورد کرد.

دبیر شورای نگهبان گفت: برخی مدعیان مرجعیت که گمان می کردند بعد از امام خمینی (ره) آینده ای دارند به دنبال ایجاد فتنه بودند که امام وقتی دید آنها انقلاب را دگرگون می کنند همان جا با آنها برخورد کرد و فتنه را سرکوب کرد.

آیت الله جنتی با اشاره به سالهای اول انقلاب و اینکه در آن زمان برخی به دروغ نظر امام را مطرح می کردند و به خصوص در اصفهان نیز دیده می شدند، گفت: برای این افراد جان و مال مردم دارای ارزش نبود و برای آن اهمیت قائل نبودند و احکام اسلام را زیر پا می گذاشتند که در نهایت با نظر امام آنها اعدام و فتنه خاموش شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به فتنه 88 بیان داشت: در زمان مقام معظم رهبری نیز با تدبیر آتش فتنه در سال 88 خاموش شد و این فتنه یک فتنه بزرگی بود که بعد از سالهای انقلاب ایثار، مقاومت مردم و ارزش های دینی را هدف قرار داد، اما ملت آگاه ایران در برابر فتنه ایستادند و آن را نیز خاموش کردند.

فتنه 88 بر اساس تجربه غلط آمریکائیان طرح ریزی شده بود

وی بیان داشت: این فتنه با حمایت خارج و با الهام خارج و بر اساس یک تجربه غلط که آمریکائیان داشتند که به اسم تقلب در انتخابات همه چیز را زیر و رو کنند این کار را پیش گرفتند.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه این افراد عکس امام را پاره کردند گفت: آنها با حرکات خود نشان دادند که نه خط امام و نه راه و خود او را نمی خواهند و گفتند ما جمهوری ایرانی می خواهیم و در مراسم امام حسین (ع) هتاکی کردند و پرچم امام حسین (ع) را پایین کشیدند و بی احترامی کردند که فتنه بزرگی بود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: این فتنه نیز با تدبیر مقام معظم رهبری بدون اینکه بخواهند جنگ راه انداخته و یا حکومت نظامی کنند خاموش شد.

اسلام انقلابی، آمریکا را تهدید می کند

وی در ادامه بیان داشت: باید دقت کنید امروز آمریکا کمر بسته است تا انقلاب را ریشه کن کند و فهمیده است که آنچه آن را تهدید می کند اسلام است، اسلام انقلابی است.

آیت الله جنتی بیان داشت: اسلام انقلابی قدرتی است که نمونه و مانند ندارد و انقلاب اسلامی ایران کاری کرد که آمریکا در تاریخ خود شاهد آن نبوده است و جاسوس خانه آن را ما گرفتیم و ما جاسوسان آنها را چشم بسته دستگیر کردیم و در واقع آنها حتی یک مورد از این موارد را هم نداشته اند و شما خیال می کنید آنها این موضوعات را فراموش می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمریکا در سینه خود کینه اسلام را دارند

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آنها در سینه خود کینه اسلام را دارند و باید اسلام را براندازی کنند اسلامی که در لیبی و تونس اثر گذاشت و همان گونه که امام خمینی (ره) فرمودند می خواهد بیداری اسلامی را به وجود آورد و مسئله آنها مسئله هسته ای نمی باشد.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه انقلاب 57 فراموش نشده است بیان داشت: انقلاب 57 کهنه شدنی نیست و هنوز نیروهای انقلابی و کسانی هستند که روحیه سالهای 57 را داشته باشند.

وی گفت: حکومت ما نه آمریکایی و نه اسرائیلی نه جاه طلبی است و به همین سبب انقلاب ما از جاهای مختلف مورد هجوم واقع شده است چنانچه عده ای دنیا پرست می خواهند کارها را قبضه کنند.

دبیر شورای نگهبان بیان داشت: کسانی هستند که هزار میلیارد تومان ثروت دارند و اگر محاسبه کنیم آنها اگر روزی چهل میلیون هم درآمد داشته باشند این میزان می شود و یا از سوئی دیگر شاهد اتفاق سه هزار میلیاردی هم هستیم و یا آن مردی که اکنون زندانی است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: برخی ممکن است تظاهر به حمایت از ولی فقیه کنند اما اقدامات منافقانه انجام دهند و حقیقت قضیه جا نمی افتد.

انقلاب اسلامی به دوش کسانی است که به دنبال پول و مقام نیستند

آیت الله جنتی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دوش کسانی است که به دنبال پول و مقام نیستند و از تحریم نمی ترسند و شعار هیات من الذله را اساس کار خود قرار داده اند.

وی گفت: اکنون آمریکائیان لعنتی و وزیر خارجه بدذات این کشور که یک روحیه اسرائیلی دارد تهدید می کنند و ملت ایران ذلت پذیر نیستند.

دبیر شورای نگهبان خطاب به آمریکائیان گفت: ما تا آخرین نفس ایستاده ایم و تا حسین عاشورا را داریم همانگونه که آنها ایستادند و شهید دادند ما هم همان مسیر را ادامه می دهیم.

جنتی با اشاره به اینکه آمریکا تهدید می کند که گزینه نظامی روی میز ماست، بیان داشت: آنها هنوز خواب 30سال پیش را می بینند و آنان اکنون بدهکارترین مردم هستند و هنوز تهدید می کنند.

آرزوی امام خمینی (ره) جنگ مستقیم با آمریکا بود

وی با اشاره به یکی از خصوصیات امام بیان داشت: امام از اینکه باید با عراقیان جنگ کند ناراحت بود و می گفت ما چرا با عراق روبرو هستیم و آنها از مسلمانان هستند و آرزوی ایشان این بود که مستقیم با آمریکا روبرو شویم تا با آنها جنگ کنیم.

جنتی ادامه داد: در هر صورت اگر این اتفاق بیفتد مگر مردم، سپاه و انقلاب بیکار نشسته و مگر می گذارند دیگر اسرائیلی باقی بمانند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: آنها خودشان هم می دانند که مرد میدان نیستند و می خواهند ما را برای عقب نشینی تهدید کنند و آنها چنین قدرتی را در خودشان نمی بینند و خود اسرائیلی ها یک قدرت پوشالی دارند که از چند بچه مسلمان در لبنان شکست خوردند و یا در غزه شکست خوردند.

جنتی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: باید با زنده نگه داشتن قرآن و در صحنه ماندن قرآن حکومت ما قرآنی باشد.

دبیر شورای نگهبان گفت: بچه های انقلاب مراقب باشند قرآن فراموش نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016