شنبه 19 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان ضداسرائیلی لاریجانی در تونس و ترک جلسه توسط هیات آمریکایی

سخنان ضد آمریکایی علی لاریجانی در جشن قانون اساسی تازه تونس باعث شد که هیات آمریکایی مراسم را ترک کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی٬‌آقای لاریجانی در سخنرانی خود اسرائیل را "غده سرطانی" خواند و با انتقاد از نقش آمریکا در خاورمیانه گفت ایالات متحده می‌خواهد انقلاب‌های عربی را عقیم کند.

سفارت آمریکا در تونس با انتشار بیانیه‌ای گفته است: "آنچه بنا بود مراسمی برای گرامی داشتن دستاوردهای تونس باشد به بستری برای اظهارات ضدآمریکایی نماینده ایران بدل شد."

این بیانیه می‌افزاید هیات آمریکا در اعتراض به "اتهامات کذب و اظهارات نامناسب" آقای لاریجانی جلسه را ترک کرده‌اند.

در میان کشورهایی که در چند سال اخیر انقلاب‌های عربی در آنها به وقوع پیوسته‌اند تونس از ثبات بیشتری برخوردار است و قانون اساسی دموکراتیکی را نیز به تصویب رسانده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، هیات‌های دیپلماتیک کشورهای مختلف به دفعات سخنرانی‌های او را ترک کردند. چنین چیزی در چند ماهه ریاست‌جمهوری حسن روحانی اتفاق نیفتاده است.

اظهارات ضدآمریکایی علی لاریجانی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر و پس از بیش از سه دهه قطع رابطه میان ایران و آمریکا، نشانه‌هایی از امکان بهبود روابط به چشم می‌خورد. روسای جمهور دو کشور با یکدیگر گفتگوی تلفنی کرده و وزرای خارجه نیز چند نوبت مذاکره مستقیم داشته‌اند.

برخی از چهره‌های محافظه‌کار و هواداران آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، نسبت به گسترش روابط و عقب‌نشینی از شعارهای ضدآمریکایی ابراز نگرانی می‌کنند. خود آیت‌الله خامنه‌ای هم همچنان بر "دشمنی آمریکا" با ایران تاکید می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016