دوشنبه 28 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماتئو رنتسی٬ مامور تشکیل دولت ایتالیا شد

جورجیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا ماتئو رنتسی، شهردار فلورانس را رسما مسئول تشکیل دولت کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ لتا نخست وزیر سابق ایتالیا روز جمعه، ۱۴ فوریه از مقام خود استعفا داد. او پس آنکه حزب دموکراتیک، در جلسه‌ای که به درخواست آقای رنتسی برگزار شد، رای به عدم حمایت از دولت ائتلافی او داد، استعفای خود را اعلام کرد.

آقای رنتسی، ۳۹ ساله، که اخیرا به رهبری حزب دموکراتیک برگزیده شده، پیش از این هیچگاه به عنوان یکی از اعضای پارلمان انتخاب نشده بود. اما حالا باید اداره یک دولت ائتلافی را بر عهده گیرد که پیش از این آقای لتا در راس آن بوده است.

بنا بر گزارش‌ها آقای رنتسی روز سه‌شنبه رایزنی و مذاکرات مقدماتی را انجام خواهد داد و سپس روز پنجشنبه ادای سوگند خواهد کرد.

زمانی که بنیتو موسولینی در ۱۹۲۲ به قدرت رسید دو ماه از آقای رنتسی بزرگتر بود. به این ترتیب در صورت آغاز رسمی فعالیت خود، آقای رنتسی جوانترین رئیس دولت در اتحادیه اروپا و ایتالیای پس از جنگ جهانی دوم نام خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تحولی جداگانه، نرخ بهره وام در ایتالیا در مقایسه با ۸ سال گذشته به پایین ترین میزان خود رسیده است.

نرخ اوراق قرضه ده ساله به ۳.۶۴ درصد سیده و این تحول، به عنوان واکنش مثبت بازارها به طرح‌های اصلاحات اقتصادی آقای رنتسی تلقی شده است.

آقای رنتسی، رهبر حزب دموکراتیک امروز دوشنبه ۱۷ فوریه، حدودا ۹۰ دقیقه با جورجیو ناپولیتانو در رم به مذاکره نشست.

الن جانسون، خبرنگار بی‌بی‌سی در رم گفت که آقای رنتسی پس از خروج از جلسه خطاب به خبرنگاران صحبت از تعهد و عزم خود برای انجام اصلاحات ضروری به میان آورد.

طبق برنامه‌های آقای رنتسی، طرح‌های او برای اصلاحات قانون اساسی تا پایان ماه جاری (فوریه) مطرح خواهد شد، اصلاحات قوانین کار تا پایان ماه مارس و بهبود ساختار اداری در پی آن.

او خطاب به خبرنگاران گفت: "ضروری‌ترین موضوعی که ذهن هم نسل‌های من و سایر مردم را به خود مشغول کرده مسئله بیکاری و ناامیدی به آینده است."

ماریا النا بوسکی، یکی از اعضای حزب دموکرات گفت که تشکیل کابینه تا چند روز دیگر طول خواهد کشید.

آقای رنتسی پس از انجام مراسم ادای سوگند در حضور رئیس جمهور، باید رای اعتماد پارلمان را جلب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016