یکشنبه 3 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکیه یک جنگنده سوری را سرنگون کرده است

نیروهای مسلح ترکیه روز یک‌شنبه سوم فروردین اعلام کردند که یک هواپیمای جنگی سوری که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده‌بود را هدف قرار داده و سرنگون کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که در همین روز در یک کارزار انتخاباتی سخن می‌گفت با اعلام این‌که «هواپیماهای اف۱۶ ما برخاسته و این جنگنده را هدف قرار دادند» خطاب به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه گفت که «اگر حریم هوایی ما را نقض کنید پاسخ ما سنگین‌تر خواهد بود.»

سوریه روز یک‌شنبه گفت که این هواپیمای جنگی که در منطقه لاذقیه در تعقیب نیروهای شورشی بوده در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفته و این عمل ترکیه را «تجاوز آشکار» توصیف کرد.

بنا بر گزارش‌ها، جنگنده یادشده پیش از سقوط در حال بمباران مواضع شورشیان سوری در نزدیکی مرز ترکیه بوده‌است و خلبان آن موفق شده در حین سقوط از هواپیما خارج شود.

شورشیان سوری از روز جمعه در حال نبرد برای به‌دست گرفتن کنترل گذرگاه مرزی «کَسَب» در شمال سوریه هستند و مقام‌های سوریه می‌گویند که حمله مخالفان به این گذرگاه مرزی با حمایت ترکیه انجام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016