پنجشنبه 7 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
6 مهر» ايمن الظواهری رهبر القاعده: بن‌لادن از يک چشم کور بود
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

داماد بن لادن محکوم شناخته شد

يورونیوز ـ سلیمان ابوالغیث، داماد اسامه بن لادن در دادگاه فدرال منهتن در نیویورک به جرم توطئه برای کشتار مردم آمریکا محکوم شناخته شد.

احتمال دارد که این دادگاه، ابوالغیث ۴۸ ساله را که سخنگوی پیشین شبکه تروریستی القاعده است به تحمل حبس ابد محکوم کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استنلی کوهن، وکیل مدافع ابوالغیث در واکنش به رای هیات منصفه به خبرنگاران گفت: «ما باور داریم که خطایی قابل توجه در بررسی این پرونده روی داده است. ما مطمئن هستیم که دادگاه تجدید نظر نگاهی بسیار متفاوت به برخی از موضوع های مهم خواهد داشت که هم قبل از دادگاه و هم در طول محاکمه وجود داشته است.»

هیات منصفه دادگاه فدرال، روز چهارشنبه از ۹ زن و ۳ مرد تشکیل شد. هویت اعضای هیات منصفه به دلیل مسایل امنیتی فاش نشده است.

دادستانی گفته است که ابوالغیث پیش از یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی با سخنرانی در اردوگاه های آموزشی القاعده در افغانستان و نیز موعظه پس از حمله به برج های تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون، به القاعده کمک کرده است.

ابوالغیث که همسر دختر بزرگ بن لادن است، عضویت خود را در شبکه القاعده رد کرده است. وی سال گذشته میلادی در اردن دستگیر و به ایالات متحده آمریکا انتقال داده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016