جمعه 8 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برای سرمایه گذاری در ایران شجاع باشید!

تدبیر - "متئیو لینز" تحلیلگر سایت "کارکت واچ" وابسته به روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشار مقاله ای به فرصت ایجاد شده سرمایه گذاری خارجی در ایران پس از روی کار آمدن دولت "روحانی" اشاره کرده است. تحلیلگر معتقد است که هر کس بتواند سریع تر از این فرصت استفاده نماید از "هوشمندی" بیش تری در مقایسه با سایرین برخوردار است.

تحلیلگر سایت "مارکت واچ" با اشاره امکانات و بسترهای لازم موجود در ایران برای جلب سرمایه های خارجی می نویسد :"کشوری بزرگ، با جمعیتی سالم و بدهی مالی و بانکی پایین. همه چیز برای سرمایه گذاری در آن کشور آماده است. موقعیتی که در ایران فراهم شده و در مقایسه با آن کمتر کشور در حال توسعه ای این شرایط را دارا می باشد. ایران دارای میلیون ها تن ذخایر نفت است و بازاری دارد که هر فردی را ترغیب به سرمایه گذاری در آن کشور می کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحلیلگر "مارکت واچ" در ادامه با اشاره به بهبود شرایط در ایران نسبت به گذشته می افزاید :"شما نمی تواند از ایران بگذرید. اکنون شرایط تغییر کرده است. در ایران دولتی اصلاح طلب روی کار است که می خواهد درهای سرمایه گذاری خارجی در آن کشور را بگشاید. ایران سال گذشته یکی از بهترین دوره های خود را در زمینه بازار سهام و بورس تجربه کرد. اکنون سی و پنج سال از پیروزی انقلاب ایران می گذارد و آن کشور در حال بازیابی روابط خود با کشورهای جهان می باشد. در صورت تحقق این موضوع ایران می تواند به سرعت به محلی برای جذب سرمایه های خارجی طی دو دهه آینده تبدیل شود."

تحلیلگر این نشریه امریکایی که سهام آن متعلق به شرکت عظیم "داوجونز" می باشد و روزنامه "وال استریت ژورنال" نیز یکی از زیرمجموعه های آن محسوب می شود در ادامه می افزاید: "درست است، چالش های سیاسی در این مسیر وجود دارند. تحریم ها نیز هنوز کاملا لغو نشده اند با این حال، اکنون به تدریج شاهد رشد اقتصادی ایران هستیم."

"چارلز رابرتسون" سرمایه گذار امریکایی در یادداشت اخیر خود نوشته بود :"اقتصاد ایران همانند ترکیه است اما تفاوت آن دارا بودن 9 درصد از کل ذخائر نفت جهان می باشد." او در این یادداشت اشاره کرد که جاذبه های سرمایه گذاری در ایران بیش از کشور در حال توسعه دیگری است. ایران دارای جمعیتی 78 میلیون نفری است که مشابه جمعیت ترکیه است. ایران با دارا بودن سرمایه ای 437 میلیارد دلاری بیست و هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است که می توان آن را با آرژانتین و تایوان مقایسه کرد. ایران هم چنین از نظر جغرافیایی نیز در بهترین مکان واقع شده است چرا که امکان ارتباط آن با اروپا از طریق روسیه وجود دارد و از جنوب نیز به خلیج فارس متصل است که راه گسترش نقل و انتقال تجاری آن کشور به کشورهای آسیایی را هموار می سازد. در دهه های اخیر جمعیت تحصیلکردگان ایران رو به افزایش بوده است که خود می تواند نیروی انسانی موثری را برای رشد اقتصادی آن کشور و تشویق سرمایه گذاران خارجی فراهم کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016