چهارشنبه 13 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات: دعوت ايران از کشورهای مختلف برای سرمايه گذاری و مشاوره در زمينه مخابرات

تهران- ايرنا- وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دعوت ايران از شرکت ها و کشورهای مختلف برای سرمايه گذاری و مشاوره در زمينه مخابرات در کشورمان گفت: بخشی از امکانات کشورهای توسعه يافته در زمينه مخابرات بايد در اختيار کشورهای کمتر توسعه يافته قرار گيرد تا آنها نيز به سطح قابل قبولی برسند.

«محمود واعظی» که هم اکنون در ششمين کنفرانس توسعه جهانی مخابرات حضور دارد، روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ايرنا گفت: اين کنفرانس برنامه ريزی چهار سال آينده مخابرات دنيا برعهده دارد و مدت آن دو هفته است و وزرای کشورهای مختلف در اين کنفرانس سخنرانی کرده و مواضع کشور خود را بيان می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: در اين کنفرانس علاوه بر اينکه وزاری کشورهای مختلف مواضع و ديدگاه های خود را مطرح می کنند، کميته های مختلفی نيز تشکيل شده که برای چهارسال آينده مخابرات در جهان را برنامه ريزی خواهند کرد.

واعظی تصريح کرد: جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد که بايد يک ساختار مشخصی را ITU (سازمان جهانی مخابرات) برای توسعه آينده مخابرات جهان، توسعه کاربردی ICT (مخابرات و هم آوری فناوری اطلاعات) برنامه ريزی کند.

وی ادامه داد: اين کنفرانس بايد توجه ويژه ای به کشورهای درحال توسعه داشته باشد چون در دنيای امروز بحث ICT به عنوان زير ساخت توسعه مطرح است.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در پايان اين کنفرانس بيانيه ای در زمينه راهکارهای توسعه پهنای باند و استفاده تمامی موبايل ها و اينترنت ها از باندهايی با پهنای زياد و همچنين راهکارهای توسعه اين پهنای باند منتشر خواهد شد.

وی يکی از اهداف اين کنفرانس را برنامه ريزی کارگروه های مختلف جانبی برای پيشرفت فناوری در جهان عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه که در ششمين کنفرانس توسعه مخابرات در حال انجام است برنامه ريزی چهار سال آينده در جهت تداوم استراتژی و اهداف اين کنفرانس برای توسعه مخابرات در جهان است.

واعظی تاکيد کرد: پيشنهاد مشخص ايران در اين کنفرانس اين بود که ICT نبايد شکاف موجود بين کشورهای غنی و فقير و کشورهای کمتر توسعه يافته و توسعه يافته را دامن بزند و بايد در مسير نزديکی اين کشورها حرکت کند.

وی تصريح کرد: ITU بايد بتواند به کشورهای کمتر توسعه يافته که عضو آن هستند، توجه بيشتری داشته باشد و کشورهای توسعه يافته بايد بخشی از امکانات خود را در اختيار کشورهايی کمتر توسعه يافته قرار دهند تا اين کشورها همگام با ICT پيشرفت کنند.

وی افزود: لذا چون بحث ICT بخشی از توسعه زير ساخت کشورها است بايد تمامی افراد اين کشورها بتوانند بصورت مستقيم از آن استفاده کنند.

وزير مخابرات و فناوری اطلاعات گفت: پيشنهاد مشخص جمهوری اسلامی ايران اين بود که کشورهای توسعه يافته و ITU به اين موضوع بپردازد تا ICT در کشورهای کمتر توسعه يافته نيز گسترش يابد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه در جمهوری اسلامی در زمينه مخابرات و فناوری اطلاعات برنامه های گسترده ای داريم و از طرفی هم بنا نداريم که در وزارت ارتباطات تصدی گری کنيم، براين اساس در اين کنفرانس اعلام کرده ايم که از کشورها و شرکت هايی که علاقه مند هستند تا در زمينه های تکنولوژی و مشاوره با ايران همکاری داشته باشند، استقبال می کنيم.

واعظی ادامه داد: موضوع ICT در دنيای امروز به عنوان زير ساخت و پيشران توسعه مطرح است، براين اساس اگر بخواهيم مسايل اجتماعی خود را سامان دهيم و به نوعی يک دولت، آموزش و شهر هوشمند داشته باشيم، لازمه آن اين است که ICT را در کشورمان توسعه دهيم.

وی افزود: براين اساس يکی ديگر از سياست هايی که در اين کنفرانس اعلام کرديم اين بود که ما بايد به اين بخش توجه ويژه ای داشته باشيم تا بتوانيم فاصله های بين مسايل فرهنگی و اجتماعی را جبران کنيم.

وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اينکه هنوز بيانيه پايانی نهايی نشده است، درباره گنجانده شدن پيشنهاد ايران در اين بيانيه گفت: هيات ايرانی در ششمين کنفرانس توسعه جهانی مخابرات هيات های فعال است و من در اين دو روز با وزرای مختلف کشورهای شرکت کننده در اين کنفرانس ملاقات داشته ام.

وی تصريح کرد: با توجه به اينکه در آينده جمهوری اسلامی در شوراهای مهم مخابراتی جهانی از جمله ITU و RRB کانديدا دارد، لذا با وزرای کشوزرهای مختلف برای همکاری دوجانبه و همکاری هايی با سازمان های بين المللی برای اينکه از کانديداتوری ما حمايت کنند، ديدار کرده ام.

وی با اعلام اسامی اين کشورها گفت: با وزرای کشورهای پاکستان، نيجريه ، جمهوری آذربايجان، چين، مالی، مالزی، تونس، بورکينافاسو و فلسطين ديدار داشته ام و درباره موضوعات مختلف رايزنی کردم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016