چهارشنبه 13 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنگره آمريکا کمک به اوکراين و اعمال تحريمات عليه روسيه را به تصويب رساند

خبرگزاری «ريا نووستی» - مجلس نمايندگان کنگره آمريکا روز سه شنبه بسته کمک های اقتصادی به اوکراين و اعمال تحريمات عليه روسيه در رابطه با الحاق کريمه را به تصويب رساند.

اين طرح قانونی با ۳۷۸ رای موافق و ۳۴ رای مخالف به تصويب رسيد. سند فعلی با سند مشابه مصوبه مجلس نمايندگان در هفته گذشته تفاوت اندکی دارد. مجلس سنا روز پنج شنبه آنرا به تصويب رساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



طرح قانونی مصوبه که حالا به امضای "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا گذاشته می شود، کمک يک ميليارد دلاری به دولت اوکراين به شکل تضمينات اعتباری و همچنين اعمال تحريمات رواديدی و اقتصادی عليه آن مقامات روسيه را در نظر می گيرد که آمريکايی ها آنها در "لطمه زدن به تماميت ارضی اوکراين" مقصر می دانند. علاوه بر اين کمک اقتصادی مستقيم ۱۵۰ ميليارد دلاری به اوکراين در نظر گرفته شده است.

کاخ سفيد از تصويب اين طرح قانونی استقبال کرد.

يادآور می شود وزارت امورخارجه روسيه اعلام کرده است که صحبت با روسيه با زبان تحريمات بی جا و غير سازنده است و اعمال تحريمات عليه مقامات روسيه عدم تمايل به قبول واقعيات و تلاش برای تحميل راهکارهای يک جانبه و غير متوازن را بازتاب می دهد.

همه پرسی در خصوص موقعيت حقوقی جمهوری کريمه و شهر سواستوپول روز يکشنبه ۱۶ مارس برگزار شد و در جريان آن بيش از ۹۶ درصد از شرکت کنندگان در آن به جدايی از اوکراين و پيوستن اين شبه جزيره و شهر به فدراسيون روسيه رای دادند. روز ۱۸ ماه مارس پيمان پيوستن کريمه و شهر سواستوپل به ترکيب فدراسيون روسيه در کاخ کرملين مسکو به امضا رسيد.

"ولاديمير پوتين" رييس جمهور روسيه پس از تصويب اين پيمان در مجالس پارلمان کشور، روز ۲۱ مارس قانون تصويب پيمان پيوستن کريمه و سواستوپل به روسيه را امضا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016