پنجشنبه 14 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کیوان معصومی به ‌دلیل اثرات ناشی از دوران زندان درگذشت

Keivan-MasoumiRZ.jpg
رادیو زمانه - کیوان معصومی که به اتهام عقیدتی نزدیک به هشت ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز، معروف به پلاک ۱۰۰، در بازداشت به‌سر برده بود، بر اثر عوارض ناشی از فشار و شکنجه‌های روانی در طول دوران حبس، در شیراز درگذشت.

کیوان معصومی در زمان مرگ ۳۷ سال سن داشت.

کیوان معصومی از طرفداران عرفانی خاص به نام «ساهاجایوگا» و از مریدان «شری ماتاجی» از چهره‌های شناخته‌شده این سبک عرفانی در ایران به‌شمار می‌رفت.

از جمله دلایل بازداشت او راه‌اندازی کلاس‌های ساهاجایوگا در ایران عنوان شده بود که به همین دلیل او مدت نزدیک به هشت ماه را در سال ۱۳۹۱ خورشیدی در بازداشت موقت به‌سر برد و در نهایت، در حالی که بر اثر فشارهای وارده نیمی از بدنش فلج شده بود با سپردن وثیقه از بازداشت آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابتلای کیوان معصومی به بیماری در زندان تا زمان آزادی او نزدیک دو ماه فاصله داشت. تنها به دلیل تأیید بیماری ‌دشوار او به‌وسیله پزشکی قانونی، رشیدی، قاضی پرونده وی در شعبه سه دادگاه انقلاب اسلامی شیراز با آزادی موقت وی موافقت کرد.

کیوان معصومی پس از طی مراحل درمان در کشور هندوستان و عدم بهبود قطعی به ایران بازگشت. او سرانجام در روز شنبه، نهم فروردین‌ماه سال جاری بر اثر سکته مغزی درگذشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016