جمعه 15 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امامان جمعه: غرب بدنبال رواج همجنس‌گرایی در ایران است

دیگربان: امامان جمعه تهران٬ قم و مشهد در واکنش به تصویب پیش‌نویس یک قطعنامه درباره موضوعات مختلف در جمهوری اسلامی از سوی اتحادیه اروپا اعلام کردند غرب بدنبال رواج «همجنس‌گرایی» در ایران است.

کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا، دوازدهم فروردین ماه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد «راهبرد» این اتحادیه در مواجهه با ایران تصویب کرد.

در این قطعنامه به نقض «پیوسته و سیستماتیک» حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها در ایران اشاره شده و موضوعات دیگری چون پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی و راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

تمایل اتحادیه اروپا به راه‌اندازی دفتر نمایندگی در تهران با واکنش محافظه‌کاران تندرو مواجه شده٬ به طوری که محمدرضا نقدی٬ فرمانده سازمان بسیج خطاب به کشورهای اروپایی گفته «شما بد‌تر از چارپایان» هستید و «غلط می‌کنید که در ایران دفتر بزنید.»

به گزارش خبرگزاری فارس امامان جمعه برخی شهرهای بزرگ ایران نیز به انتقاد از این قطعنامه پرداخته‌اند و با کم‌رنگ کردن سایر موضوعات مندرج در آن٬ اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا «انتظار دارد» همجنس‌گرایی در ایران رایج شود.
محمدعلی موحدی کرمانی٬ امام جمعه موقت تهران خطاب به نمازگزاران گفته است: «آقایان! این بدبخت‌ها انتظار دارند که ما اجازه دهیم همجنس‌بازی در ایران رایج شود، شما هر نظری دارید نظرتان را بیان کنید.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس نوشته که بدنبال طرح این سوال٬ نمازگزاران نیز «با تکبیر و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل واکنش نشان دادند.»

وی در ادامه اروپایی‌ها را «کاملا نوکر و سرسپرده» آمریکا دانسته و به آن‌ها به خاطر اینکه از خود «استقلالی» ندارد و «هرچه اربابشان بگوید» عمل می‌کند «تسلیت» گفته است.

موحدی کرمانی افزوده اروپایی‌ها «به دنبال هوسرانی و عیاشی» هستند و «یک روز نیز ممکن است در این توافقنامه بگنجانند که ایران باید همجنس‌بازی را نیز اجازه دهد.»

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد هم با انتقاد از درخواست اتحادیه اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی گفته «شما سران فتنه که روزی معتمد ما بودید کارتان به جایی رسیده که کسانی که از هم‌جنس‌بازی حمایت می‌کنند از شما هم حمایت کنند.»

محمد سعیدی٬ امام جمعه قم نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرده «اتحادیه اروپا یکی از محورهای قطع‌نامه خود را مربوط به همجنسگرایی در ایران قرار داده بود و همگان دریافتند که دنیای غرب به دنبال چه چیزهایی است.»

حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا گفته است: «اروپا همه امیدش به عمل شنیع همجنس‌بازان ختم می‌شود که ضد حقوق طبیعی انسان‌ها و مغایر آموزه‌های پیامبران بزرگ الهی و دین مقدس اسلام است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016