شنبه 23 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار، قصد دارند سه شنبه هفته آينده ريحانه را اعدام کنند! کمپين نجات ريحانه جباری

امروز در صفحه فيسبوکی شعله پاکروان مادر ريحانه اين متن به قلم بهاره رهنما منتشر شده است:

فقط چيزی نزديک به پنج‌روز تا اجرای حکم قصاص «ريحانه جباری» باقی است. تا سه‌شنبه آينده، چوبه‌دار مهيا می‌شود برای قصاص جوان ۲۶ساله‌ای که در ۱۹سالگی مرتکب قتل عمد شده.

رايزنی‌ها و تلاش‌های ورزشکاران، پيشکسوتان هنر، استادجمشيد مشايخی، رضا کيانيان، رخشان بنی‌اعتماد، بهزاد فراهانی، رويا تيموريان و بسيار نام‌های بزرگ ديگر بی‌فايده بود....

اين يک زنگ خطر است!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمپين بين المللی نجات ريحانه که تا کنون موفق به جمع آوری ۱۱٣ هزار امضا عليه اين حکم شده، کمپينی که صدای اعتراض اين هزاران نفر را به گوش مقامات اتحاديه اروپا ، احمد شهيد و بان کی مون رسانده، کمپينی که با برگزاری چندين ميتينگ در کانادا و امريکا و اروپا ، به ياری ريحانه شتافته، فراخوان يک حرکت متحدانه در ايران و در خارج کشور برای نجات ريحانه را ميدهد!

روز شنبه اين هفته ۱۲ آوريل در همه جا در سراسر جهان روز جلوگيری از اجرای حکم اعدام ريحانه اعلام ميشود. با با تجمع در مقابل پارلمانها در کشورهای مختلف، تجمع در مراکز شهرها، با در دست داشتن عکس ريحانه، با تجمع در مقابل سفارتخانه های جمهوری اسلامی ايران اعلام خواهيم کرد نميگذاريم ريحانه را بکشيد!

اين قتل بيشرمانه يک جوان است که در دفاع از خود، متهم به قتل است و اين اتهام هنوز اثبات هم نشده است. ما نبايد اجازه دهيم به اين راحتی ريحانه را بکشند. نه ما اجازه نخواهيم داد. ما، همه ما موظفيم هر جا که هستيم يک کاری عليه اين جنايت انجام دهيم. بپا خيزيم و متحدانه يکبار برای هميشه بگوييم نه به اعدام!

از دانشجويان و دوستان ريحانه در ايران دعوت ميکنيم که در ايران شب همبستگی با ريحانه سازمان داده، تجمع کرده و با ببکار بردن ابتکارات مختلف نشان دهند که نميگذارند به اين راحتی ريحانه را قربانی کنند.

از هنرمندان در ايران و در سراسرجهان دعوت ميکنيم يکپارچه به اين حکم ظالمانه اعتراض کنند!

ما وقت زيادی نداريم هر روزبايد به هر طريق ممکن اعتراض کرد.

حکومت اسلامی ايران ريحانه را ميخواهد قربانی کند، تا از جوانان زهر چشم بگيرد تا در مقابل جنبشی گسترده و ميليونی عليه اعدام ريحانه، از جنايت سازمان يافته دولتی دفاع کند.

هر نوع اميد و دخيل بستن به خانواده مقتول، هر نوع دعوت از مردم برای سکوت و دعا کردن، بردن ريحانه به پای چوبه دار است. اينرا همين هفته همه ما تجربه کرديم.

عامل و آمر قتل ريحانه حکومت اسلامی و شخص آملی لاريجانی و دستگاه قضايی اين حکومت است . بايد متحدانه و وسيع و قدرتمند به خيابان برويم. خيابان بايد جواب اين جانيان را بدهد. اين تنها راه است! اعتراض کنيم ومجبورشان کنيم حکم را لغوکنند تنها راه نجات ريحانه جمع شدن و اعتراض کردن و اعمال فشار به حکومت اسلامی است.

کمپين نجات ريحانه جباری
۱۰ آوريل ۲۰۱۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016