دوشنبه 25 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز اميدواری خانواده امير حکمتی در خصوص احتمال آزادی قريب‌الوقوع وی

ایسنا ـ خانواده امير ميرزايی حکمتی در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس ابراز اميدواری کردند که با توجه به کاهش محکوميت وی در دادگاه تجديدنظر، وی به زودی آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، کريس هايز سخنگوی خانواده امير ميرزايی حکمتی به آسوشيتدپرس، گفت: هفته گذشته خانواده حکمتی مطلع شدند که وی در دادگاه انقلاب به دليل اتهاماتی سبک‌تر مبنی بر همکاری با دولت متخاصم محکوم و به ۱۰ سال زندان فرستاده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی بيان کرد: اين يک تغيير بسيار خوب است و تمام اين اتفاقات با توجه به وکيل جديد او خوب پيش می‌رود.

امير ميرزايی حکمتی که هم‌اکنون ۳۱ سال دارد در اوت ۲۰۱۱ زمانی که برای ديدار با اقوام نزديکش به تهران آمده بود به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا (سيا) بازداشت و سپس پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

ديوان عالی بعدتر در سال ۲۰۱۲ محکوميت وی را تغيير داد اما وی هنوز در پشت ميله‌های زندان به سر می‌برد.

محمود عليزاده طباطبايی وکيل امير حکمتی در گفت‌وگو با روزنامه نيويورک تايمز اعلام کرد که محکوميت وی از اعدام به ۱۰ سال حبس کاهش يافته است.

وی همچنين روز گذشته در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس گفت خواستار آزادی مشروط حکمتی از زندان اوين است و ابراز اميدواری کرده بود که حکمتی بتواند پس از گذراندن يک سوم از مدت زمان محکوميت خود يعنی حدود سه سال آزاد شود.

محمود عليزاده افزود: بر اساس قانون يک زندانی پس از گذراندن يک سوم از مدت زمان محکوميت خود اگر در طول اين مدت از خود رفتار مناسب در زندان نشان دهد می‌تواند به صورت مشروط آزاد شود.

وی يادآور شد: يک سوم مدت زمان محکوميت حکمتی حدود ماه‌های سپتامبر يا اکتبر سال جاری ميلادی پايان خواهد يافت.

حکمتی می‌تواند بر اساس قانون آزادی مشروط با توجه به تصميم دادگاه کشور را ترک کند از اين رو وی خواهد توانست با خانواده خود ملاقات داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016