پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سمکو خورشیدی، زندانی سیاسی کُرد اعدام شد

رادیو زمانه ـ سمکو خورشیدی زندانی سیاسی کُرد روز پنچ‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان، سمکو خورشیدی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت و انجام عملیات مسلحانه از سوی دادگاه انقلاب شهر سقز به اعدام محکوم شده بود.

بر پایه همین گزارش، سمکو خورشیدی در هشتم فروردین‌ماه ۱۳۹۰، در یکی از اتوبان‌های اطراف تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شبکه پرس‌تی‌وی روز ۲۱ اردیبشت‌ماه سال ۹۰ اقدام به پخش اعتراف‌های این زندانی کرد.

گفته می‌شود، سمکو خورشیدی هنگام بازداشت به دلیل تیراندازی نیروهای امنیتی از ناحیه دست زخمی شده‌ بود.

تاکنون جنازه سمکو خورشیدی به خانواده‌ وی تحویل داده نشده است.

در سال‌های اخیر حکومت ایران چندین زندانی سیاسی کُرد را اعدام کرده است.

حبیب الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی مامدی روز شنبه چهارم آبان ماه ۱۳۹۲ بدون اطلاع وکیل پرونده و خانواده آن‌ها در زندان‌های سلماس و ارومیه اعدام شدند.

شیرکو معارفی نیز صبح دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه اعدام شد. این زندانی سیاسی در آبان‌ماه سال ۱۳۸۷ در مرز ایران وعراق، دستگیر شد و به اتهام «عضویت در حزب کومله، اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا» محکوم به اعدام شد.

حبیب الله گلپری‌پور مهرماه ۱۳۸۸ در حین خروج از مهاباد به سوی ارومیه همراه تعدادی کتاب توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت شد و در اسفندماه همان سال پس از شکنجه‌های شدید فیزیکی و روحی به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان ( پژاک ) به اعدام محکوم شد.

رضا اسماعیلی شهریورماه سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام همکاری با پژاک تحت شکنجه روحی و ضرب و شتم شدید قرار گرفت و سپس به اعدام محکوم شد.

پیش از این اعدام‌ها در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹ نیز فرزاد کمانگر، معلم کُرد ایرانی به اتهام عضویت و همکاری با پژاک به‌همراه علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان، زندانیان سیاسی کُرد، در زندان اوین به دار آویخته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016