جمعه 29 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران اجازه بازرسی از پارچین را به بازرسان آژانس نمی‌دهد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمانو شان وجایگاه مجامع بین المللی را بیشتر از این خراب نکند، گفت: ایران به نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازدید از پارچین را نمی دهد.
منصور حقیقت پور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که گفته ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است، گفت: اینگونه اظهارنظر آمانو نشان از این دارد که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاسی موضع گیری می کند واز جایگاه حقوقی موضوعات را بررسی نمی کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین ونیر در مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی حق ندارد که از موضع سیاسی صحبت کند، افزود: آمانو باید براساس قوانین بالادستی به این نکته اشاره کند که درباره برنامه هسته ای ایران راستی آزمایی به عمل آمده و در صلاحیت وی نیست که درخصوص ماهیت سیاسی برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی، درباره اینکه آمانو گفته که ایران به پروتکل الحاقی هنوز تن نداده است، افزود: تائید و یا رد پروتکل الحاقی در حیطه مسئولیت های مجلس است و در دست دولت ایران نیست، مجلس باید در این زمینه وارد عمل شود و پیشتر قوه مقننه دیدگاه خود را دراین باره اعلام کرده است، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای تا کنون از پروتکل الحاقی بسیار فراتراست و از این رو دراین خصوص دولت تصمیم گیرنده نیست.

حقیقت پور، تصریح کرد: مدیر کل آژانس به دنبال مسئله درباره برنامه هسته ای ایران نیست و آنها تنها خواهان ایجاد بحران و حذف تمام برنامه هسته ای ایران هستند، جمهوری اسلامی ایران در روند صلح آمیز برنامه هسته ای خود به هیچ وجه از مسیر قانونی خارج نشده است، آمانو باید شان و جایگاه مجامع بین المللی را بیشتراز این خراب نکند و اجازه ندهد که آمریکایی ها تصمیم گیری کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت : پاسخ جمهوری اسلامی ایران در بازدید نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین منفی است، زیرا پارچین یک سایت نظامی است، مگر آمریکایی ها و اعضای 1+5 اجازه می دهند که ایران از مراکز نظامی آنها بازدید کند، این موضوع تحت اختیار نیروهای مسلح است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارتی دو پهلو تغییرات به وجود آمده در تعاملات ایران و گروه 1+5 بعد از روی کار آمدن حسن روحانی را مثبت خوانده و در عین حال گفته که ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است. ایران بند 3.1 را که کشورهای عضو را موظف می کند تا قبل از ایجاد تاسیسات جدید هسته ای، آژانس را مطلع سازند را اجرا نکرده است و همچنین به پروتکل الحاقی تن نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016