یکشنبه 31 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی شبانه پنج زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین با خانواده

پنج نفر از زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین با خانواده های خود تماس گرفتند.

به گزارش کلمه، عماد بهاور، حسن اسدی زیدآبادی، عبدالفتاح سلطانی، داور حسینی و امین چالاکی پنج نفری هستند که ساعتی پیش از زندان اوین با خانواده های خود تماس گرفتند و از حال خود خبر دادند.

این زندانیان در تماس های تلفنی خود، خبر داده اند که مسئولان زندان پزشکانی را برای معاینه زندانیان آسیب دیده به محل آورده اند، و از خانواده ها خواسته اند که نگران سلامتی زندانیان حاضر در بند نباشند.

به نظر می رسد فشار رسانه ها و افکار عمومی بر مسئولان زندان، آنها را بر آن داشته که با این تماس ها، اندکی از خطای ابتدایی خود در تکذیب بی پروای حادثه کم کنند. چرا که چنین تماس هایی کاملا برخلاف روال کنونی اداره زندان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زندانیان بند ۳۵۰ اوین از سالیان قبل از حق تماس تلفنی محروم بوده اند و به نظر می رسد برقراری چنین تماس هایی، آن هم در ساعات شب، تنها نتیجه مصاحبه ها و نامه های این خانواده هاست.

جمعی از خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ صبح روز شنبه برای کسب اطلاع از وضعیت سلامتی عزیزان خود به دادسرا مراجعه کرده بودند، اما تنها پاسخی که دریافت کردند این بود که مسئولان گفته اند در حال بررسی هستند.

پنج شنبه گذشته، در جریان تهاجم گارد زندان به بند ۳۵۰ اوین که با همکاری عوامل اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات صورت گرفت، دهها زندانی بند ۳۵۰ به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتند و دچار شکستگی و جراحت های جدی شدند.

هرچند رئیس سازمان زندان ها در واکنشی عجولانه به تکذیب وقوع درگیری و ضرب و شتم پرداخت و صرفا وجود بازرسی را تایید کرد، اما تاکنون هیچ مقام دیگر قضایی و امنیتی در این باره با اسماعیلی همصدا نشده و واکنش های مسئولان زندان نیز نشان می دهد که از این تکذیب عجولانه پشیمان اند و در تلاش اند تا فشار افکار عمومی و نگرانی خانواده ها را با خریدن زمان و در مواردی انتشار اطلاعات نادرست و مجعول، جبران کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016