پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سالگرد ريزش ساختمان در بنگلادش، هزاران تن در داکا تظاهرات کردند

یورونیوز ـ يک سال پس از فاجعه مرگبار فروريختن ساختمان در بنگلادش، درد و خشم خانواده های بيش از هزار و يکصد کارگری که در اين حادثه کشته شدند، فروکش نکرده است.

هزاران تن روز پنجشنبه در داکا، پايتخت در اعتراض به وضعيت دشوار خانواده های قربانيان تظاهرات کرده و خواستار مجازات مسئولان اين فاجعه خونين شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمک های مالی که قرار بود به خانواده ها داده شود، يا به هيچ وجه داده نشد يا در حد بسيار اندک بود.

مجروحان اين حادثه که ديگر درآمدی ندارند با هزينه های بالای پزشکی روبرو هستند.

خواهر يکی از کارگران کشته شده يک کارخانه توليد پوشاک گفت: «ما پول بسيار کمی دريافت کرديم. اول معادل ۴۵۰ دلار و بعد معادل ۱۹۰ دلار دريافت کرديم. اين همه مبلغی است که به ما دادند.»

لوولی ياسمين، رييس سنديکای کارگران پوشاک بنگلادش ادامه داد: «دارايی صاحب ساختمان بايد مصادره شود. دارايی کارخانه های خياطی هم که در آن ساختمان بودند بايد مصادره شود و اين پول بايد به عنوان خسارت به خانواده های کارگران مجروح، کشته شده يا معلول و مفقود داده شود.»

فروريختن ساختمان هشت طبقه کارخانه رعنا پلازا، بزرگترين حادثه در تاريخ صنعت نساجی بنگلادش بود و توجه جهان را به وضعيت مخاطره آميز کارگران اين کشور جلب کرد. شرکت های قدرتمند نساجی بنگلادش که برای مارک های بين المللی کار می کنند، پايين ترين دستمزد را به کارگران می پردازند.

در اين حادثه بيش از ۲۵۰۰ نفر مجروح شدند و اجساد شماری از قربانيان نيز هنوز پيدا نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016