دوشنبه 8 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوکراين: زخمی شدن شهردار خارکيف و تصرف مقر پليس در شهر کاستيانتنيوکا

یورونیوز ـ شهردار خارکيف دومين شهر بزرگ اوکراين، روز دوشنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. هنوز مشخص نيست او از سوی چه کسانی مورد حمله قرار گرفته است.

گنادی کرنس شهردار خارکيف از افراد حامی روسيه است و به صراحت، مخالفت خود را با دولت جديد اوکراين اعلام کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مناطق شرقی اوکراين همچنان دستخوش مناقشات و درگيری ها ميان جدايی طلبان و نيروهای اوکراين است. در ادامه اين ناآرامی ها، مردان مسلح حامی روسيه روز دوشنبه کميساريای پليس و يک ساختمان اداری در کاستيانتنيوکا واقع در شرق اوکراين را به تصرف خود درآوردند.

اين در حالی است که به گزارش خبرگزاری رويترز، ساکنان اسلاويانسک در شرق اوکراين اعتماد چندانی به مقامات اوکراينی ندارند و همچنان جدايی طلبان مسلحی را که ساختمان ها و مراکز حساس اين شهر را در تصرف خود دارند، مورد حمايت قرار می دهند.

يک زن ساکن اين شهر می گويد : “اگر لازم باشد ما هم سلاح به دست خواهيم گرفت. اگر آنها ساکنان شهر را تحت فشار قرار دهند ما مسلح و غيرمسلح ايستادگی می کنيم. تمام شهر مقاومت می کند.”

يکی ديگر از ساکنان اسلاويانسک می گويد : “در ميان نامزد های انتخابات رياست جمهوری فرد لايقی نمی بينم. من در اين انتخابات شرکت نخواهم کرد. رفراندوم برای استقلال منطقه دانباس تنها انتخاباتی است که من در آن شرکت می کنم.”

جدا از ناظر سوئدی سازمان امنيت و همکاری اروپا که روز يکشنبه در اسلاويانسک آزاد شد، همچنان هفت تن ديگر از ناظران اين سازمان در اسارت جدايی طلبان مسلح هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016