پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قول پيگيری اينترپل کانادا در مورد پرونده خاوری

مدير کل اينترپل کشور توضيحاتی را درخصوص دستگيری يکی از متهمان اختلاس ۳۰۰۰ ميلياردی و نيز آخرين وضعيت محمود خاوری مديرعامل سابق و فراری بانک ملی ايران ارائه کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ مسعود رضوانی در حاشيه ششمين جشنواره جوان سرباز درباره جزييات دستگيری يکی از متهمان پرونده اختلاس ۳۰۰۰ ميلياردی گفت:‌ درخصوص متهم اين اختلاس بزرگ حکم قضايی صادر شد و ما در پليس بين‌الملل مسئوليت پيگيری آن را بر عهده گرفتيم. در همان ابتدای کار با استفاده از ابزارهايی که داشتيم برای اين فرد حکم تحت تعقيب و پس از آن اعلان قرمز صادر شد.

وی با بيان اينکه حکم اعلان قرمز مشابه همان حکم دستگيری است، افزود: دبيرخانه پليس بين‌الملل احکام صادر شده را چک کرده و در صورت مطابقت با اساسنامه دستور پيگيری و دستگيری را صادر خواهد کرد که در خصوص اين فرد اين مراحل طی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل اينترپل کشوربا بيان اينکه اين فرد قصد داشته به کانادا سفر کند، گفت: اين فرد پيش از سفر به کانادا در امارات شناسايی و توسط پليس اين کشور در سال قبل دستگير شد که در دو مرحله نيروهای ما به اين کشور اعزام شده و پيام سردار احمدی مقدم به رييس پليس امارات را منتقل کردند.

به گفته رضوانی سفارت ايران در امارات و کنسولگری کشورمان در شهر دوبی همکاری خوبی در اين خصوص انجام دادند.

وی درباره آخرين وضعيت استرداد اين فرد به کشور نيز گفت: پس از دستگيری بار اول اين متهم با قرار وثيقه آزاد شده بود که با پيگيری‌های ما مجددا دستگير و روز چهارشنبه به کشور وارد شد.

وی درباره اسم و شهرت اين فرد نيز گفت: اسم وی را مقامات قضايی بايد اعلام کنند؛ چرا که مسئوليت اين کار بر عهده دادستان کشور است.

مديرکل اينترپل کشور درباره ارتباط اين فرد با محمود خاوری و چرايی سفرش به امارات نيز به خبرنگار ايسنا گفت: اين فرد بنا داشته خود را به کانادا برساند که ما در يک مرحله از اين موضوع مطلع شده و مانع از سفرش شديم.

قول پيگيری اينترپل کانادا در مورد خاوری

رضوانی درباره آخرين وضعيت خاوری نيز به ايسنا، گفت:‌ ماموران ما پيگير وضعيت خاوری هستند و در اين خصوص با رييس اينترپل کانادا در اتاوا نيز مذاکراتی داشته‌ايم و آنان قول پيگيری به ما داده‌اند.

مديرکل اينترپل کشور ادامه داد: مدارک استرداد آقای خاوری و پيگيری‌ها برای دستگيری‌اش آمده و مشغول پيگيری اين موضوع هستيم تا نتايج مورد نظرمان حاصل شود.

رضوانی درباره محل استقرار خاوری نيز گفت:‌ براساس آخرين اطلاعات ما خاوری در کشور کاناداست.

وی درباره اينکه آيا اين فرد دارای سمت در دستگاه‌های دولتی يا غيره بوده نيز به ايسنا گفت: درباره اين موضوع اجازه دهيد مسئولان قضايی اظهار نظر کنند و ما چيزی در اين موضوع بيان نمی‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016