یکشنبه 21 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام دو زندانی در زندان مرکزی زاهدان و یک زن در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز شنبه دوزندانی متهم به قاچاق موادمخدر در محوطه زندان مرکزی زاهدان از طریق چوبه دار اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه دو زندانی متهم به قاچاق موادمخدر بنام یعقوب اسحاق‌زهی و خدانور درون‌پرور در زندان مرکزی زاهدان از طریق چوبه دار اعدام شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گفتنی است روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۷ نفر در این زندان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند که ۲ نفر از ایشان به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده و مابقی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

دو زندانی که به اتهام قتل عمد قرار بود اعدام شوند با رضایت شکات پرونده به سلول‌های خود بازگشتند و سه نفر از زندانیانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند نیز با یک درجه تخفیف به سلول‌های خود بازگشتند.

***
اعدام یک زن در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز شنبه یک زن متهم به قتل در زندان رجایی شهرکرج از طریق چوبه دار اعدام شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه یک زن زندانی به اتهام قتل در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شد.

این زن که بهجت نام داشت متهم بود به همراه مردی بنام محمد جعفری، همسر خود را به قتل رسانده است.

گفتنی است محمد جعفری ۱۰ ماه پیش در زندان رجایی شهرکرج از طریق چوبه دار اعدام شده بود.

این زن از زندان ورامین به زندان رجایی شهرکرج منتقل شده بود و این سومین باری بود که به پای چوبه دار می‌رفت.

روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه چهار مرد نیز از بندهای ۱ و ۶ زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شدند که با اخذ رضایت از شکات پرونده به سلولهای خود بازگشتند.

لازم به ذکر است برخی منابع حقوق بشری از اعدام ۱۱ نفر در زندان رجایی شهرکرج خبردادند که طبق گزارشاتی که بدست خبرگزاری هرانا رسیده تا لحظه تنظیم این خبر تنها یک اعدام در این زندان تایید می‌گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016