جمعه 26 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵

چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ١+۵ در وین ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس مذاکرات امروز با ملاقات‌های دوجانبه هیات‌های ایرانی و اروپایی آغاز شد و سپس با دیدار هیات ایرانی و آمریکایی ادامه یافته است.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ عباس عراقچی، از مذاکره‌کنندگان ایرانی، به خبرنگاران گفته است که مذاکرات در "فضای حسن نیت" پی گرفته می‌شود.

در عین حال یک مقام ارشد آمریکایی مذاکرات این هفته را "کند و دشوار" توصیف کرد و گفت اختلافات مهمی میان دو طرف وجود دارد که ایران باید تصمیمات سختی را برای برطرف کردنشان بگیرد. این مقام آمریکایی گفت: "نگرانیم که پیشرفت نداریم و وقت کمی باقی مانده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایران و کشورهای عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان، آذر ماه گذشته در ژنو به توافقی شش ماهه درباره محدودیت برنامه هسته‌ای ایران و لغو محدود تحریم‌ها رسیدند. طرفین این هفته نوشتن پیش‌نویس توافق جامع اتمی را در وین آغاز کرده‌اند.

برخی منابع از احتمال کشیده شدن این دور از مذاکرات به فردا خبر داده‌اند.
همزمان با این گفتگوها چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا که به اسرائیل سفر کرده است، به اسرائیل اطمینان خاطر داد که آمریکا "هر چه لازم باشد انجام می‌دهد" تا مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

در عین حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بار دیگر ایران را متهم کرد که قصد دارد جامعه جهانی را گمراه کند.

در مقابل، ایران تلاش برای دستیابی به جنگ افزار هسته‌ای را رد می‌کند و می‌گوید اسرائیل تنها کشوری است که در خاورمیانه به این تسلیحات دسترسی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016