دوشنبه 29 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار سردار فيروزآبادی به رسانه‌های نيروهای مسلح: اگر خطا کنند و برابر مشی رهبری حرکت نکنند، با آنها برخورد می‌کنيم

کار اجرايی کار سختی است و رياست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اينها مديريت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عميق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزيز ما حضرت امام خامنه‌ای عزيز از اين دولت، اقتصاد مقاومتی، پيشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): به گزارش سرويس سياسی انتخاب، سردار سرلشکر سيدحسن فيروزآبادی رئيس ستاد کل نيروهای مسلح در مراسم اعطای دانش‌نامه به دانش آموختگان دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات و فرماندهان عاليرتبه نظامی کشور ضمن تبريک به فارغ‌التحصيلان دانشگاه، گفت: مقصود از آموزش دوره عالی دفاع ملی اين است که ما مديرانی در تراز جمهوری اسلامی و برای ولايت فقيه تربيت کنيم تا انشاءالله زمينه‌ساز ظهور حضرت صاحب‌الزمان منجی عالم بشريت باشند.

وی افزود: شما آموزش ديديد برای اينکه برای عزت اسلام و پيشرفت جمهوری اسلامی کار و به ملت بزرگ علوی ايران خدمت کنيد. همه چيزهايی که برای خودتان تعريف کرديد برای خودتان شخصيت ساختيد، برای خودتان جايگاه ساختيد، برای خودتان آدمی تعريف کرديد همه اينها را بشکنيد و بنده خدا بشويد. آن‌طوری که ابوالفضل العباس(ع) در برابر امام حسين(ع) بود آن‌گونه که علی(ع) در برابر پيامبر خدا بود، آن طور که عمار در برابر علی (ع) بود. آن‌طور که خامنه‌ای عزيز در برابر خمينی(ره) بود. امام خمينی(ره) فرمود که مقام، برای کسی که تزکيه نشده خطرناک است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فيروزآبادی ادامه داد: اول خاشع و متواضع می‌شوی، برای خدا. دوم می‌شکنی همه آن ساختمانی را که برای خودت ساختی، مانند تکبر، غرور، زورگويی، خودمحوری و خودشيفتگی را و بعد وارد آن مقام و مسئوليت می‌شويد. داشتن دانشنامه عالی دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی، يک مقام علمی و معرفتی است. اگر خضوع، خشوع و خودشکستن را همراه آن کنيد، آن وقت می‌توانيد خدمت کنيد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ايران امروز با رشد و توسعه‌ و با نفوذ و تاثيرگذاری که در مسلمانان و کشورهای جهان پيدا کرده است، حرکت راهبردی را از همه مديران می‌طلبد. بدون نگاه راهبردی در مديريت کلان، جمهوری اسلامی را نمی‌توان در تراز خودش، امروز در جهان پيش برد. بنابراين مديريت راهبردی بسيار بااهميت است. نگاه راهبردی بسيار با اهميت است و انقلاب اين مديريت را می‌طلبد.

عضو شورای عالی امنيت ملی همچنين در ارتباط با جريان‌های سياسی کشور، گفت: ما انتخاباتی برگزار کرديم با روش مردم‌سالاری دينی و يک رئيس‌جمهوری تعيين شده است، رئيس‌جمهور ما روحانی و تحصيلاتش دينی است، دکتری در سطح بين‌المللی هم دارد و در دوران مبارزات انقلابی و ۳۵ ساله بعد از انقلاب در سنگرهای حساس امنيتی-دفاعی و سياستگذاری کشور خدمت کرده است. ما بايد به اين رئيس‌جمهور افتخار و شکرگذار وجود ايشان باشيم و بايد همه همت‌مان را بگذاريم در پشتيبانی دولت که بتواند در اين شرايط حساس، کشتی کشور را پيش ببرد.

وی تاکيد کرد: کار اجرايی کار سختی است و رياست‌جمهوری، وزارتخانه‌ها، اينها مديريت‌های راهبردی است و حرکت‌های راهبردی، کار عميق، پرحوصله و با آرامش را می‌طلبد. رهبر عزيز ما حضرت امام خامنه‌ای عزيز از اين دولت، اقتصاد مقاومتی، پيشرفت کشور و استحکام ساخت درونی کشور را مطالبه می‌کنند.

فيروزآبادی اظهار داشت: اين مطالبات رهبر عزيز از دولت، اقتضايش اين است که همه کسانی که به امام، انقلاب، رهبری و شهدا علاقه دارند دستشان را به هم بدهند و اين دولت را کمک کنند که بتواند در اين شرايطی که همه دشمنان عليه ما بسيج شدند کشور را پيش ببرد و پيروزی‌ها را تداوم ببخشد و انشاءالله اين حرکت صعودی که انقلاب در مسير پرسنگلاخ جهانی دارد طی می‌کند با سرعت لازم پيش برود.

رئيس ستاد کل نيروهای مسلح تصريح کرد: متاسفانه يک مقدار بازی‌های رسانه‌ای موجب تشويش اذهان عمومی می‌شود، يک مقدار در گوشی حرف زدن‌های غلط و يک مقدار جوسازی‌های سياسی و يک مقدار هم نابسامانی احزاب و گروه‌های سياسی در کشور باعث نابسامانی رسانه‌ها و تحليل‌ها در کشور می‌شود. بايد منافع حزبی، گروهی، دسته‌ای، سياسی، تبليغاتی، انتخاباتی، همه بايستی کنار برود و همت برای ساختن کشور و کمک به دولت برای پيشرفت کشور، وجهه همت همه قرار بگيرد.

وی افزود: مديران رسانه‌ها بايد جلوگيری کنند از اخباری که موجب تشويش اذهان مردم، تضعيف دولت و تخريب برخی از اقدامات می‌شود. بايد با نيک سيرتی در همه اين زمينه‌ها عمل کنيم که انشاءالله پيش برويم.

فيروزآبادی در ادامه سخنانش اظهار داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: عامل ايجاد انقلاب، ايمان، وحدت، عمل به احکام اسلامی و توجه به محرومين بود. عامل بقای انقلاب هم ايمان، وحدت، توجه به احکام اسلامی و توجه به محرومين است. وحدت مسئله بسيار مهمی است مسئول ايجاد وحدت همه مردم هستند و مديران و مسئولين سياسی و رسانه‌ای بايد جلوی تفرقه‌ها را بگيرند.

وی ادامه داد: بعضی اخبار بی‌ارزش و تفرقه‌انگيز هستند، بعضی‌ها هم شايعه، تهمت و بی‌مبنا هستند. من خطی و سياسی عرض نمی‌کنم، حتی رسانه‌هايی که به نوعی به نيروهای مسلح مرتبطند خطا می‌کنند. برابر مشی و منويات رهبری حرکت نمی‌کنند بايد روش‌شان را اصلاح کنند والا ما با آنها برخورد می‌کنيم.

فيروزآبادی گفت: رهبری فرمودند که از دولت حمايت کنيد، به پيشرفت کشور کمک کنيد هرکس هر جا هست همان‌جا را بسازد، انتقاد مخرب نکنيد، هو و جنجال نکنيد، آرامش جامعه را به هم نزنيد. خب اينها اصولی است که سياسيون و رسانه‌ها بايد به آن عمل کنند.

رئيس ستادکل نيروهای مسلح تاکيد کرد: وزير يعنی کسی که بار سنگينی بر دوش اوست. حالا بار سنگين را بر دوش وزير بگذاريم و بعد هم دائما در روحش و در وزارتخانه‌اش تلاطم ايجاد کنيم؟ آيا کار پيش می‌رود؟ معلوم است کار پيش نمی‌رود. البته وزرا و دولت هم بايد مراعات همه اصول را بکنند و بنای آقای دکتر روحانی به عنوان رئيس‌جمهور همين است، به وزرا هم توصيه کردند.

وی افزود: سياسيون و رسانه‌ها هم بايد مراعات کنند تا کشور بتواند اين کاروان جهادی که با هدايت رهبری دارد به سوی هدف‌های عالی و چشم‌انداز حرکت می‌کند، به مقصد برسد و موفق باشد و اگر کار را کند و متوقف کنيم، خدای نکرده سنگ‌اندازی کنيم، چوب لای چرخ بگذاريم، خب معلوم است که کار پيش نمی‌رود و به چشم‌انداز هم نمی‌رسيم، دشمن هم خوشحال می‌شود. دشمنان ما هم همين را می‌خواهند، يعنی بسياری از ما که ادعای مبارزه با دشمنان را می‌کنيم با رفتار سياسی که می‌کنيم دشمن را شاد می‌کنيم.

فيروزآبادی تاکيد کرد: از نگاه راهبردی و مديريت راهبردی اين اصول مهم است. رعايت کردن آن در يک سازمان، در کشور و در جمع مسلمانان و در کشورهای متحد هم مهم است، يعنی هر جا بنای وحدتی است برای کار کردن، بايستی که روی يک اصولی تفاهم بشود. کسی نبايد کاسه داغ‌تر از آش بشود. امروز ميزان را در ميان جامعه امام تعيين می‌کند ما خدا را شکر می‌کنيم که در تاريخ‌مان ما را به داشتن امام مفتخر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما امام داريم، امام يعنی ميزان جامعه، روی همين ميزان همه ما بايد حرکت کنيم ديگر جنجال درست کردن و تحليل از خودشان درآوردن که ببينيد اين بخش حکومت ولايت فقيه را تضعيف می‌کند، اين يعنی چه؟ اينکه اصلا با نگاه راهبردی و مديريت راهبردی نمی‌خواند.

فيروزآبادی تاکيد کرد: اينها ضعف‌های مديريت راهبردی در کشور است که مديران ما بايد به آن توجه کنند، وقتی يک مديری می‌بيند از ميان سيستم‌اش عامل تفرقه، تضعيف و تخريب بيرون می‌آيد، خب بايد آن را کنترل و هدايت کند، بايد با آدم‌های تفرقه‌انداز برخورد کند تا اتحاد جامعه و حرکت جامعه در مسير درست حفظ بشود. اين مغاير اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر در اسلام نيست و اينکه يک امر واجبی است که آن هم فراموش شده است.

رئيس ستادکل نيروهای مسلح ادامه داد: آيه شريفه قرآن «ولتکن منکم امه يدعون الی الخير و يامرون بالمعروف و ينهون عن المنکر...» (ال عمران ۱۰۴) و امام حسين(عليه السلام) فرمود: من برای احيای امر به معروف و نهی از منکر قيام کردم. امر به معروف و نهی از منکر تفرقه‌انگيزی نيست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بين افرادی است که با هم وحدت دارند. آنجايی که يک کسی معروف را نمی‌شناسد به آن ياد می‌دهند، آن جايی که کسی به خاطر اشتباه يا غفلت دارد دچار منکری می‌شود به او يادآوری می‌کنند و او هم خوشحال می‌شود و فورا عيب خودش را برطرف می‌کند. اين تحقق «المومن مراه المومن» است.

فيروزآبادی اظهار داشت: ممکن است بعضی‌ها هم فکر کنند که اين تفرقه‌انگيزی‌ها که می‌کنند مثلا دارند امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، اينطور نيست. امر به معروف و نهی از منکر را هم بايد شناخت. بايد مطابق آن عمل کرد.

وی ادامه داد: به هر حال حرکت در شرايط حساس فعلی جامعه اقتضای پرهيز از بسياری از اقدامات ريز و کم قيمتی است که موجب تشويش برای مردم می‌شود و حتی مديران و وزرا را که در کارشان ممکن است دچار دلهره و خستگی کنند، اينها بايستی که از نگاه راهبردی در جامعه جمع و جور شود و مديران بايد با حساسيت، به خصوص آنهايی که کارهای تبليغی و رسانه‌ای و خطابه در اختيارشان است، کار کنند. بايستی که با ميزان رهبری، حرف بزنند و حرکت بکنند.

رئيس ستاد کل نيروهای مسلح گفت: کار راهبردی در دستگاه جمهوری اسلامی منشأاش را از امامت می‌گيرد. اينکه سياست‌های کلی را امروز در نظام، رهبری ابلاغ می‌کنند. سياست کلی يعنی منشا همه کارهای ديگر. سياست کلی آموزش و پرورش، آموزش عالی، دفاعی، مخابرات و الکترونيک، سياست کلی اينها همين است، منشا از امامت است. امام مشورت هم می‌کند و سياست کلی می‌دهد.

وی گفت: بايد مدير راهبردی در هر سازمانی اول چشم‌انداز سازمانش را مشخص کند، بعد سياست‌های کلی‌اش را ببينيد. براساس اينها بيايد اهدافش و راهبردها را مشخص کند و کار راهبردی انجام دهد. اگر همه بخواهند کار راهبردی انجام دهند، اصلا اين ظرايفی که موجب اختلاف و تشويش می‌شود در جامعه پيش نمی‌آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016