پنجشنبه 1 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات بازداشت جوانان کليپ فارل؛ از لخت کردن و کلاغ پر تا تهديد با اسلحه

ایران وایر ـ تهديد با اسلحه، لخت کردن، اجبار به کلاغ‌پر و پرينت گرفتن از عکس های خصوصی، نمونه‌هايی از برخوردهای صورت گرفته با جوانان سازنده کليپ فارل بوده تا مجبور به اعتراف مقابل دوربين‌های تلويزيون شوند.

يک منبع آگاه در گفت‌و گو با ايران واير جزئيات نحوه دستگيری وبرخوردهای صورت گرفته با سازندگان کليپ فارل را توضيح می‌دهد: «سه روز پيش ماموران به خانه ريحانه طراوتی می‌ريزند. آن‌ها دست‌شان را روی چشمی آيفون قرار می‌دهند تا افراد خانه نتوانند تشخيص بدهند که چه کسانی پشت در هستند. پس از بازشدن در ماموران نيروی انتظامی با اسلحه و دوربين وارد خانه می‌شوند. وسايل زيادی را از بين برده و فيلم می‌گيرند. يکی ديگر از بچه‌های گروه در خانه ريحانه مهمان بوده.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع آگاه درباره دستگيری ديگر بچه‌های گروه می‌گويد: «ريحانه و دوست ديگرش با اسلحه تهديد می‌شوند که با ديگر بچه‌ها تماس بگيرند و به دروغ به آن‌ها بگويند ريحانه مريض است وبه اين بهانه ديگر افراد گروه را به آنجا بکشانند.»

در مدت حضور ماموران نيروی انتظامی و رسيدن ديگر اعضای گروه، اين دونفر حتی اجازه دستشوئی رفتن هم نداشته‌اند. پس از رسيدن ديگر اعضای گروه، همگی به ستاد مبارزه با مفاسد اجتماعی واقع در خيابان وزرا منتقل می‌شوند: «آن‌ها در انفرادی بازجويی شده و تمام وسايل شخصی‌شان چک می‌شود. از تمامی عکس های شخصی که در موبايل بچه‌های گروه وجود داشته، پرينت گرفته می‌شود و به عنوان مدرک در پرونده آن‌ها نگهداری می‌شود.»

او درباره اعتراف جوانان کليپ فارل مقابل دوربين‌های تلويزيونی می‌گويد: «بچه‌ها را لخت کرده و با زور اسلحه مجبور به کلاغ‌پر رفتن می‌کنند. آن ها به اجبار جلوی دوربين قرار می‌گيرند. تازه تا قبل از اعتراف تلويزيونی به آن‌ها گفته بودند که به اوين منتقل می‌شويد.»

خبر دستگيری جوانان ايرانی سازنده کليپ فارل روز گذشته منتشر شد و فيلم اعتراف آنان به اين‌که اغفال شده‌اند از صداو سيمای جمهوری اسلامی پخش شد. آن‌ها در تهران برای شرکت در کمپين آهنگ «شاد» فارل، با همديگر روی پشت‌بام يکی از خانه‌های تهران کنار کولرهای آبسال رقصيده‌اند. کليپ اين جوانان در يوتيوب قرار داده شد و بيش از ۱۰۰ هزار بيننده داشت. پس از پخش فيلم اعترافات انان سردار ساجدی نيا رئيس پليس پايتخت جوانان ديگر را تهديد کرد که در صورت انتشار فيلم‌های منافی عفت با آنان برخورد می‌کند. در حال حاضر کارگردان اين گروه به زندان اوين منتقل شده اما مابقی دستگير شدگان به قيد وثيقه آزاد هستند. هنوز زمان دادگاه انان مشخص نشده و ماموران انتظامی ان ها را تهديد کرده اند که در صورت مصاحبه با رسانه‌ها بدترين احکام در دادگاهها برايشان صادر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016