شنبه 3 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اسفند» کلنگ‌زنی فاز دوم نيروگاه بوشهر در سال ۹۳
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو مراسم ۲ خرداد بعد از تهديد فرماندار دولت احمدی نژاد در بوشهر

تهديدات فرماندار دولت احمدی نژاد، مراسم اصلاح طلبان بوشهر را لغو کرد.

به گزارش سايت خليج فارس، به گفته يکی از فعالان اصلاح‌طلب استان بوشهر با وجود آنکه استاندار و فرماندار، مجوز لازم را برای برگزاری گردهمايی دوم خرداد و با سخنرانی يکی از اصلاح‌طلبان استان صادر کرده بودند، اما گروه‌هايی، تهديد کردند که در صورت برگزاری مراسم با آن برخورد فيزيکی خواهند کرد و در نهايت شورای تامين، مجوز لازم برای برگزاری مراسم را نمی‌دهد.

«نوشاد نوشادی» رييس شورای هيات‌های مذهبی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنيم» با اشاره به برگزاری همايش دوم خرداد گفته بود: «به فتنه‌گران اجازه نمی‌دهيم در قالب برنامه دوم خرداد فتنه‌های خود را اجرايی کنند چرا که هيات‌های مذهبی استان بوشهر تمامی برنامه‌های اين روز را رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند و ولايت‌مداران و سربازان ولايت در استان بوشهر اجازه هيچ‌گونه تحرکی که انقلاب اسلامی را زير سوال ببرند، نمی‌دهند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد و از مخالفان همايش های اصلاح طلبان در دولت خاتمی هم دو شب قبل از مراسم در مسجد قرآن گفت: اجازه برگزاری اين مراسم را نخواهيم داد.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر هم اعلام کرد: همايش بزرگداشت دوم و سوم خرداد در بوشهر به دليل برخی مانع تراشی ها لغو شد.

اين تشکل سياسی اعلام کرد: هرچند قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکيل اجتماعات قانونی را حق ملت دانسته و برای تجمعات قانونی در فضاهای بسته نياز به اخذ هيچ مجوزی نيست، با اين حال ما برای پيشگيری از هر گونه بهانه تراشی، درخواست مجوز تجمع روز جمعه ۲ خرداد را هم به مسئولان استان داده و فراتر از اين در اقدامی بی سابقه ريز برنامه هايمان را هم به مقامات مسئول ارائه کرديم، اما به دليل برخی مانع تراشی ها، اين همايش لغو شد.

فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد و رييس هيات امنای مسجد قرآن دو شب قبل از برگزاری همايش بزرگداشت دوم خرداد در بوشهر، در اظهاراتی تند خواستار لغو اين همايش شده بود.

جعفر پورکبگانی چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد قرآن با بيان اينکه برای برگزاری جلسه دوم خرداد دو شرط داريم، وگرنه اجازه برگزاری آن را نخواهيم داد، گفت: برگزارکنندگان همايش دوم خرداد بايد نام ۹ دی را که روی مجتمع فرهنگی و هنری و محل همايش است، در بنرهای شان هم ذکر کنند. شرط دوم هم اين است که اعلام کنند ميرحسين موسوی عامل انگليس و صهيونيست می باشد.

فرماندار اسبق بوشهر که يکی از مخالفان جدی همايش های اصلاح طلبان در دولت خاتمی بود، در سخنرانی اخيرش نگفته چگونه جلوی برگزاری همايش اصلاح طلبان را خواهد گرفت.

البته همايش اصلاح طلبان بوشهر که قرار بود بعد از ظهر جمعه همزمان با دوم خرداد برگزار شود، با درخواست چهره های تندروی منتسب به اصولگرا و برخی مانع تراشی ها، لغو شد.

همزمان، اجتماع "دلواپسان" توافق ژنو پنج شنبه شب در مسجد قرآن برگزار شد.

اين نشست که متولی آن "بسيج دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر" معرفی شد، به ميزبانی مسجد قرآن برگزار گرديد که جعفر پورکبگانی فرماندار بوشهر در دولت احمدی نژاد رياست هيات امنای آن را برعهده دارد.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر هم اعلام کرد: همايش بزرگداشت دوم و سوم خرداد در بوشهر به دليل برخی مانع تراشی ها لغو شد. هرچند قانون اساسی جمهوری اسلامی تشکيل اجتماعات قانونی را حق ملت دانسته و برای تجمعات قانونی در فضاهای بسته نياز به اخذ هيچ مجوزی نيست، با اين حال ما برای پيشگيری از هر گونه بهانه تراشی، درخواست مجوز تجمع روز جمعه ۲ خرداد را هم به مسئولان استان داده و فراتر از اين در اقدامی بی سابقه ريز برنامه هايمان را هم به مقامات مسئول ارائه کرديم، اما به دليل برخی مانع تراشی ها، اين همايش لغو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016