سه شنبه 6 خرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک به دادگستری شیراز احضار شد

به گفته روح الله مومن نسب، مارک زوکربرگ يا وکيل قانونی او بايد برای "دفاع و جبران مافات" به دادگستری استان فارس مراجعه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ يک قاضی ايرانی مارک زوکربرگ، مديراجرايی فيسبوک و بنيانگذار اصلی اين شبکه اجتماعی را به دادگاهی در استان فارس احضار کرده است.

خبرگزاری ايسنا امروز سه شنبه ۶ خرداد (۲۷ مه) کليک اين خبر را به نقل از روح‌الله مومن‌نسب، "معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوين مرکز فضای مجازی بسيج کشور" منتشر کرده ولی توضيح بيشتری در مورد نام قاضی احضار کننده يا شهر محل فعاليت وی نداده است.


گزارش تلویزیون جمهوری اسلامی از "جاسوسی" فیس بوک:

بسياری از محافظه کاران حاکم بر جمهوری اسلامی، فيسبوک را از ابزارهای جاسوسی کشورهای غربی عليه حکومت و زمينه ساز انحرافات اخلاقی در جامعه ايران می دانند.

آقای مومن‌نسب در اظهارات امروز خود تاکيد کرده است که بر اساس رأی قاضی، "مدير صهيونيست شرکت فيسبوک يا وکيل قانونی آن بايد برای دفاع از خود و جبران مافات به دادگستری اين استان مراجعه کند."

وی همچنين گفته است: "دادگستری استان فارس در رسيدگی به شکايت عده‌ای از هموطنان در مورد نقض حريم خصوصی آنها و مشکلات پيام‌رسان واتس‌آپ و نرم‌افزار اينستاگرام، تشکيل پرونده داده که اين مرجع قضايی نيز رأی به مسدودسازی و جمع‌آوری اين دو نرم‌افزار داده است."

اين در حالی است که خبرگزاری دانشجو، کليک بخش ديگری از اظهارات روح الله مومن نسب را نقل کرده که "وابستگی" واتس‌آپ و اينستاگرام به فيسبوک را مورد تاکيد قرار داده است.

به نظر می رسد که دليل احضار مدير اجرايی فيسبوک بر سر "شکايت" های انجام شده از واتس آپ و اينستاگرام، مالکيت فيسبوک بر اين دو شبکه بوده است.

واتس آپ و اينستاگرام، که شبکه هايی مجازی برای برقرار ارتباط ميان کابران اينترنت هستند، به تازگی با فشار محافظه کاران ايران و علی رغم مخالفت دولت حسن روحانی کليک فيلترشده اند.

جمهوری اسلامی ايران در پی تظاهرات اعتراضی به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ١۳٨٨، دسترسی به فيسبوک را نيز مسدود کرده بود، اگرچه کاربران ايرانی همچنان با استفاده از فيلترشکن از اين شبکه‌ اجتماعی استفاده می کنند.

با آغاز به کار دولت حسن روحانی، مقام های دولت جديد در مناسبت های مختلف از لزوم رفع فيلتر فيسبوک سخن گفته اند، اما موضع گيری های آنها، با واکنش شديد محافظه کاران رو به رو شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016